استخدام مهندس معمار در آلمان

کشور توسعه یافته  آلمان سالهاست در مسیر عمران و توسعه هر چه بیشتر قدم بر می دارد و این مسیر را با سرعت قابل ملاحظه ای به صورت پایدار طی می کند. اما یکی از اصلی ترین بازوهای توسعه در سراسر دنیا، نیروی انسانی متخصص و فعال است که آلمان با توجه به پیری جمعیت و کاهش نرخ رشد جمعیت خود، در این زمینه با مضیقه روبرو شده است. این کشور نمی تواند نیاز خود را به نیروی متخصص فعال در رشته های مختلف فقط با تکیه بر دانش آموختگان دانشگاه های خود تامین نماید. از این رو و با توجه به نیاز مبرم این کشور به نیروی کار متخصص جوان و فعال، این کشور مقصد مناسبی برای جوانان و تحصیل کرده های کشور های دیگر از جمله متخصصین و فارغ التحصیلان رشته مهندسی معماری می باشد. شرایط مناسب بازار کار و همچنین نسبت مناسب درآمد به هزینه های زندگی در این کشور موجب شده این کشور از جذاب ترین نقاط دنیا برای مهاجرت کاری متخصصان از  جمله معماران به حساب آید.  در این مطلب میخواهیم برای آشنایی هموطنان عزیزی که فارغ التحصیل رشته معماری می باشند و به مهاجرت می ‌اندیشند، شرایط استخدام مهندس معمار در آلمان را بیان نماییم.

 

کاریابی مهندسان معماری در آلمان

مشتاقان استفاده از فرصت استخدام مهندس معمار در آلمان باید بدانند که اولین قدمی که باید برای جذب در بازار کار در آلمان بردارند دانستن زبان آلمانی می باشد. اثبات تسلط به زبان آلمانی بدین گونه است که این افراد باید مدرک معتبر زبان آلمانی دریافت نمایند. متقاضیان کاریابی مهندسان معماری در آلمان از دو طریق می ‌توانند وارد این کشور شده و مشغول به کار گردند. روش اول از طریق ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار در آلمان است که باید متقاضیان در طول مدتی که مجوز اقامت در آلمان را دارند، شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را در این کشور صنعتی عضو اتحادیه اروپا پیدا کنند تا بتوانند در این کشور اقامت کاری خود را تمدید کرده و در نهایت شانس اخذ اقامت دائم آلمان را هم بدست آورند. اما این روش پر ریسک می باشد و بسیاری از افراد قادر به یافتن شغل مناسب مرتبط با رشته خود در زمان داده شده به آنان نمی باشند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در سوئد

بهترین و بدون ریسک ترین روش برای متقاضیان کاریابی مهندسان معماری در آلمان مذاکره با کارفرمایان آلمانی می باشد که اغلب با کمک تکنولوژی های نوین ارتباطی و به صورت آنلاین صورت می پذیرد. از این رو این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق  کاری و دیگر مدارک مرتبط با رشته تحصیلی خود را به همراه مدرک زبان آلمانی برای کارفرما آلمانی ارسال نمایند. در صورتی که شرایط لازمه را داشته باشند از آنان دعوت به شرکت در یک مصاحبه شغلی اغلب به صورت آنلاین می شود. در صورتی که این افراد بتوانند در مصاحبه شغلی تسلط خود به رشته معماری و زبان آلمانی را به کارفرما ثابت نمایند، کارفرما به استخدام آنان قانع شده و برایشان جاب آفر یا پیشنهاد و قرارداد کاری ارسال می کند تا از این طریق بتوانند برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنند.

متاسفانه اکثر هموطنان عزیز ما که مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس معمار در آلمان هستند، به علت عدم تسلط به ریزه کاری های مذاکرات و مصاحبه های شغلی نمی توانند این مراحل را به خوبی پیش ببرند و در نتیجه پروسه مهاجرت کاری آنها کاملاً با شکست مواجه می شود. اینجاست که اهمیت سپردن کار به کاردان به خوبی نمایان می شود. بهترین روش برای مهاجرت کاری اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر از طریق رجوع به یک کاریابی بین المللی می باشد که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور های مختلف از جمله آلمان تسلط کافی داشته باشد.  کاریابی بین المللی گاز پارس مفتخر است که با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار در زمینه های تخصصی مختلف به کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان و پرونده های متعدد موفق در این زمینه، آماده ارائه خدمات از صفر تا صد به ویژه در بحث اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان آلمانی می باشد. در ضمن نباید فراموش کرد که همانطور که در ابتدا گفته شد دانستن زبان آلمانی و داشتن مدرک معتبر اولین و مهمترین فاکتور در گرفتن جاب آفر می باشد که بدون آن به هیچ وجه نمی توان کارفرمایان را در آلمان به استخدام کسی مجاب نمود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معمار در ترکیه

 

درآمد مهندسان معماری در آلمان

همانند سایر نقاط دنیا درآمد مهندسان معمار در آلمان نیز با توجه به میزان تخصص و سابقه کار آنان تعیین می گردد. به طور میانگین درآمد مهندسان معمار در آلمان با سابقه کار کمتر از دو سال حدود ۱۹۰۰ یورو، با سابقه کار بین ۲ تا ۵ سال حدود ۲۶۰۰ یورو، با سابقه کار بین ۵ تا ۱۰ سال حدود ۳۳۰۰ یورو، با سابقه کار بین ۱۰ تا ۱۵ سال حدود 4000 یورو، با سابقه کار بین ۱۵ تا ۲۰ سال حدود 4600 یورو و با سابقه کار بیش از بیست سال، کمی بیش از 5800 یورو در ماه می باشد. همچنین موارد دیگری چون تسلط به نرم افزارهای طراحی و ترسیم از جمله اتوکد و داشتن مهارت های خواص و همچنین شرایط شرکت کارفرما نیز در تعیین درآمد مهندسان معمار در آلمان تاثیرگذار است.

افرادی که فقط به درآمد بالا فکر می کنند شاید برایشان استخدام مهندس معمار در قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس مناسب تر به نظر بیاید. اما باید در نظر داشت با استفاده از فرصت کاریابی مهندسان مکانیک در آلمان می توان از مزایای زندگی در یک کشور پیشرفته و توسعه یافته اروپایی بهره مند شد که به هیچ وجه با کشوری چون قطر قابل قیاس نیست.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.