استخدام مهندس معماری در کانادا

رشته مهندسی معماری یکی از پرکاربردترین رشته ها در سراسر دنیا به شمار رفته و بسیاری از جوانان نخبه و خلاق که  دارای  ذوق و قریحه هنری هستند به تحصیل این رشته می ‌پردازند. در کشور ما نیز بسیاری از جوانان مستعد همه ساله به تحصیل این رشته پرداخته و وارد بازار کار می‌ شوند. اما در میان متخصصان رشته مهندسی معماری نیز مانند متخصصان سایر مشاغل، افراد علاقه مند کار در خارج از کشور بسیار فراوانند. شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مختلف به یک اندازه مناسب نیست و هر فردی باید سعی کند بهترین شرایط کاری و درآمدی را در اثر مهاجرت کاری برای خود رقم بزند. یکی از بهترین کشور ها که بازار کار مناسبی برای رشته مهندسی معماری دارد کانادا می باشد. در این کشور که از پیشگامان استفاده از تکنولوژی و مصالح مدرن و طراحی سازه های شاخص در دنیا به شمار می رود، فرصت های شغلی متعددی در زمینه های مختلف برای مهندسان معماری فراهم است و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق استفاده از فرصت استخدام مهندس معماری در کانادا می باشند.

متقاضیان استفاده از فرصت استخدام مهندس معماری در کانادا باید ابتدا عضو سازمان نظام مهندسی این کشور یا CACB شوند و مدارک خود را به این سازمان ارائه داده و تاییدیه دریافت نمایند. علاوه بر این لازم است که متقاضیان کاریابی مهندسان معمار در کانادا حتماً مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل ۷ ارائه نمایند. همچنین اگر این افراد قصد کار در استان کبک، استان فرانسوی زبان کانادا را داشته باشند، می توانند مدرک زبان فرانسوی معتبر نیز ارائه نمایند و از این نظر محدودیتی پیش روی آنان نخواهد بود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در اتریش

 

کاریابی مهندسان معمار در کانادا

برای افرادی که قصد دارند از فرصت کاریابی مهندسان معماری در کانادا بهره‌ مند شوند، داشتن تسلط به نرم افزارهای مرتبط با رشته معماری از جمله تری دی مکس، اتوکد و غیره می‌ تواند شانس استخدام را بسیار بالا برد. همچنین داشتن سوابق کاری بیشتر در فعالیت هایی همچون طراحی و ساخت ساختمان، طراحی داخلی ساختمان، طراحی و بازسازی منظره، معماری محوطه و زمین های ورزشی و … نیز می ‌تواند شانس آنان را برای به دست آوردن جاب آفر بالا ببرد.

متقاضیان استخدام مهندس معماری در کانادا باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال کنند و در صورتی که شرایط آنان برای فرد کارفرما جذاب باشد معمولا از آنها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در طول مصاحبه این افراد باید تسلط خود به ریزه کاری های رشته معماری و همچنین نرم افزار های مرتبط را به خوبی اثبات کنند و همچنین نشان دهند که به زبان انگلیسی یا فرانسه بسته به استان محل شرکت مورد نظر تسلط بالایی دارند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری را از کارفرمای موردنظر در کشور کانادا دریافت نموده و از این طریق ویزای کار را به دست آورند و وارد این کشور شوند. اما بسیاری از هموطنانمان با تکنیک های مصاحبه های شغلی به ویژه مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی ندارند و به همین جهت نمی ‌توانند کارفرمایان بین‌ المللی را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو برای مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان معماری در کانادا استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور کانادا آشناست می تواند راه ‌گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسان معماری به کشورهای مختلف دنیا از جمله استرالیا، کانادا و آلمان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان این زمینه می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس معماری در نیوزلند

 

درآمد مهندسان معماری در کانادا

دلایل مختلفی برای استقبال از فرصت استخدام مهندس معماری در کانادا در میان متخصصان این رشته وجود دارد که از مهم ترین موارد می توان به شرایط مناسب بازار کار این کشور و امنیت شغلی مناسب در اکوسیستم کسب و کار کانادا اشاره نمود. اما شاید اصلی ‌ترین دلیل این موضوع، مناسب بودن درآمد مهندسان معماری در کانادا باشد. میانگین درآمد مهندسان معماری تازه کار و با سابقه کاری پایین در کشور کانادا سالانه ۶۰ هزار دلار کانادا می باشد که رقم مناسبی نسبت به هزینه های زندگی در این کشور به حساب می‌ آید. درآمد مهندسان معماری در کانادا بسته به سوابق کاری و تجربه شغلی آن ها می ‌تواند بسیار بالا رفته و تا نزدیک ۱۰۰ هزار دلار در سال نیز افزایش پیدا کند. همچنین درآمد مهندسان معماری در کانادا در استان های مختلف این کشور متفاوت بوده و به عنوان مثال میانگین درآمد آنان در استان آلبرتا ۱۳ دلار در ساعت است که در کل کشور کانادا کمترین میزان می باشد. این در حالی است که مثلاً در شهر هالیفاکس استان نوا اسکوشیا درآمد مهندسان معماری ساعتی ۲۵ دلار کانادا به صورت میانگین می باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.