استخدام مهندس عمران در عمان

کشورعمان در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی توسعه زیرساخت ‌های خود در بخش‌ های مختلف انجام داده و به عنوان مثال قصد دارد یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین فرودگاه های جهان را در این کشور به بهره برداری رساند. توسعه زیرساخت ها و پروژه‌ های عمرانی فراوانی که در این کشور کلید خورده موجب می شود بازار کار رشته های فنی مهندسی به ویژه رشته هایی که به ساخت و ساز ارتباط دارند از جمله مهندسی عمران در این کشور بسیار مناسب باشد. از آنجا که این کشور نمی تواند نیروی کار مورد نیاز متخصص در این زمینه ها را تنها از فارغ ‌التحصیلان دانشگاه‌ های خود تامین نماید، فرصت استخدام مهندس عمران در عمان برای متخصصان این رشته از کشورمان نیز فراهم است. استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در عمان برای متخصصان این رشته در کشورمان مزایای فراوانی دارد. اولاً کشور عمان با ایران رابطه بسیار حسنه ‌ای داشته و اتباع ایرانی در این کشور از احترام قابل توجهی برخوردارند و با مشکل خاصی در طول اقامت کاری مواجه نخواهند بود. از طرف دیگر به علت بالا بودن ارزش پول ملی کشور عمان  کار در این کشور به معنای امکان جمع آوری یک سرمایه کاملاً مناسب برای ساختن آینده ‌ای بهتر برای خود و خانواده این عزیزان می باشد. به همین جهت فرصت استخدام مهندس عمران در عمان برای مهندسان عمران ایرانی بسیار مغتنم است. در این مطلب به شرایط کار در این کشور عربی منطقه خاورمیانه برای مهندسان عمران اشاره می نماییم.

شرایط استخدام مهندس عمران در عمان به سختی شرایط استخدام پزشک در عمان و به‌ طور کلی متخصصان رشته‌ های علوم پزشکی در این کشور نیست. افرادی که دارای مدرک تحصیلی معتبر در رشته مهندسی عمران باشند می توانند مدارک تحصیلی خود را برای سازمان نظام مهندسی این کشور ارسال نموده و فقط تاییدیه مدارک را دریافت نمایند تا اجازه کار در این کشور را به دست آورند. البته برای استفاده از فرصت استخدام مهندس عمران در عمان داشتن سابقه شغلی یکی از شرایط لازم می باشد، قطعاً مهندسانی که حداقل ۱۰ سال سابقه کار در شرکتهای ساختمانی و مهندسین مشاور داشته باشند و تسلط به زبان انگلیسی یا عربی داشته و به نرم ‌افزارهای رشته مهندسی عمران از جمله Etabs، SAP، STAAD، Safe، Autocad، Civil 3D Land و …‌ تسلط داشته باشند می ‌توانند از فرصت کار در این کشور بهره مند شوند. اما برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی و عربی این افراد باید حتما مدرک زبان معتبر نیز ارائه نمایند یا مصاحبه با کارفرما به زبان انگلیسی یا عربی را با موفقیت بگذرانند. از آنجا که اکثر شرکت های فعال در بخش ساخت و ساز در کشور عمان شرکت‌ های بین ‌المللی هستند شانس کار با داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس در این کشور بسیار زیاد است. از این رو متقاضیان کار در این کشور لازم نیست برای یادگیری زبان عربی اقدام نمایند و با داشتن ملاک زبان انگلیسی معتبر نیز می توانند در اکوسیستم کسب و کار کشور عمان مشغول به کار شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در سوئد

 

کاریابی مهندسان عمران در عمان

به منظور استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در عمان فارغ ‌التحصیلان این رشته که شرایط لازم از نظر داشتن مدرک زبان و همچنین سابقه کاری کافی را دارند، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را از کشور مبدا برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد کارفرمایان از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی دعوت به عمل می آورند و معمولا این مصاحبه به صورت آنلاین برگزار می ‌شود. در طول این مصاحبه متقاضیان استخدام مهندس عمران در عمان باید تسلط خود به زیر و بم این رشته و نرم افزارهای مرتبط با آن را به خوبی نشان داده و خود را فردی حرفه ‌ای در نظر کارفرما جا بیاندازند. به همین جهت این افراد باید به شرایط لازم در مصاحبه های شغلی بین المللی نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه بسیاری از هموطنانمان به همین علت در این مصاحبه ها به موفقیت کافی دست پیدا نکرده و نمی ‌توانند جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور دریافت نمایند. یاید در نظر داشت که برای اخذ ویزای کار کشور عمان حتماً باید از کارفرمایان فعال در این کشور یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمود و در غیر این صورت متقاضیان شانسی برای ورود به اکوسیستم کسب و کار این کشور عربی را نخواهند داشت. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای افراد متقاضی کاریابی مهندسان عمران در عمان لازم بوده و شانس موفقیت آنان را بسیار بالا می برد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ جاب آفر به هموطنان عزیزمان می باشد. تعداد بالای پرونده های موفق در زمینه اخذ جاب آفر از کشورهای مختلف دنیا از جمله عمان موید تسلط بالای این کاریابی بین المللی در اعزام نیروی کار به این کشورها و شرایط بازار کار آن ها می باشد. مهندسان عمران فراوانی نیز توسط این کاریابی بین المللی به کشورهای مختلف دنیا از جمله عمان، قطر، کویت، اتریش، آلمان، کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان و آمریکا اعزام شده اند و در این کشورها به کار و زندگی مشغول هستند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس عمران در قطر

 

درآمد مهندسان عمران در عمان

همانطور که پیشتر ذکر شد یکی از اصلی ترین علل استقبال از فرصت استخدام مهندس عمران در عمان بالا بودن ارزش پول ملی این کشور نسبت به سایر ارزها می باشد و همین موضوع موجب می شود فردی که چند سال در این کشور کار کند سرمایه مناسبی برای آینده زندگی خود و خانواده اش تامین نماید. از این رو و با در نظر داشتن میانگین بالای درآمد مهندسان عمران در عمان، برای متخصصان این رشته کار در این کشور از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. میانگین درآمد مهندسان عمران در عمان با سابقه کاری حدود ۱۰ سال از 1000 ریال عمان در ماه کمتر نیست. این رقم نه تنها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بلکه نسبت به درآمد مهندسان عمران در اکثر کشورهای دنیا رقم بسیار مناسبی به حساب می آید. برای افرادی که قصد دارند پس از چند سال کار در عمان به ایران برگردند، این درآمد به معنای امکان ساختن یک زندگی بسیار عالی برای خود و خانواده شان در ایران خواهد بود. به همین جهت در سال های اخیر نرخ متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان عمران در عمان نه‌ تنها در میان مهندسان ایرانی، بلکه از سراسر جهان رو به افزایش بوده است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به عمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.