استخدام مهندس صنایع در نروژ

نروژ بعنوان ثروتمندترین کشور منطقه اسکاندیناوی که درآمد نفتی سرشاری نیز دارد، از بهترین کشورها برای افراد متخصص به ویژه متخصصان در رشته های مرتبط با صنعت به شمار می آید. زیرا این کشور پایین ترین نرخ بیکاری را داشته و در زمینه های مختلف به ویژه مشاغل مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با کمبود نیروی کار متخصص نیز روبروست و بازار کار بسیار مناسبی را برای متخصصین این رشته ها داراست. صنایع کشور نروژ در شرایط بسیار مناسبی به سر برده و همچنان در مسیر توسعه هر چه بیشتر گام بر می دارند. اصلی ترین صنایع این کشور که در دنیا نروژ را صاحب نام کرده اند عبارتند از: صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی، ماشین ‌آلات و تجهیزات، فلزات، مواد شیمیایی، کشتی سازی، ماهی گیری و تجهیزات نظامی. در بسیاری از صنایع ذکر شده، به تخصص مهندسان صنایع نیاز است و به همین جهت بازار کار رشته مهندسی صنایع در نروژ نسبت به اکثر کشورهای دیگر اروپایی شرایط بهتری دارد. برای هموطنان عزیزمان که متخصص این رشته بوده و تجربه کاری مناسبی نیز دارند، فرصت استخدام مهندسی صنایع در نروژ وجود دارد. از این رو در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان صنایع در نروژ اشاره خواهیم نمود.

کاریابی مهندسان صنایع در نروژ

مهندسی صنایع سالهاست که جزو رشته های مورد نیاز کشور نروژ به شمار می رود و به همین جهت فرصت استخدام مهندس صنایع در نروژ برای متخصصان این رشته از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز فراهم است. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز کشور نروژ که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده رشته مهندسی صنایع جزو رشته هایی به شمار می ‌رود که در این کشور کمبود متخصصین آن آن حس می شود. به دو صورت می توان از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در نروژ استفاده نمود که روش اول اخذ جاب آفر از کشور مبدا و روش دوم اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر کشور نروژ و گشتن به دنبال کار مرتبط با رشته تخصصی پس از حضور در این کشور است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در نیوزلند

روش اول که راهی مطمئن تر است بدین صورت است که متقاضیان استخدام مهندس صنایع در نروژ باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور نروژ مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نمایند و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار نروژ را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور نروژ فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلت نماید می ‌تواند پس از یک دوره اقامت کاری در این کشور صنعتی، در نهایت اقامت دائم کشور نروژ را نیز به دست آورد.

اما چالش بزرگی که اکثر مشتاقان استخدام مهندس صنایع در نروژ با آن مواجهند همین مقوله اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور این افراد علاوه بر تسلط به زبان نروژی و رشته تخصصی خود یعنی مهندسی صنایع، باید به فنون مذاکره آن هم یک زبان دیگر تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور نروژ نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه اکثریت آنان در این زمینه مهارت کافی را دارا نیستند به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند، از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور نروژ داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در سوئیس

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار رشته های مختلف از جمله مهندسی صنایع به کشور نروژ و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشور های اروپایی به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری در این کشورها دارد و با تکیه بر همین آشنایی با شرایط این کشورها توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان صنایع در نروژ بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید.

روش دیگر برای ورود به کشور نروژ برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در این کشور، استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار این کشور است که روشی بسیار پر ریسک به نسبت روش قبلی می باشد.

درآمد مهندسان صنایع در نروژ

نروژ یکی از کشور های مرفه منطقه اسکاندیناوی و ثروتمندترین کشور این ناحیه اروپا به حساب می آید و میزان درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برای اکثر مشاغل از سطح بالا و قابل قبولی برخوردار است. در اکثر رشته های مرتبط با صنعت نیز میزان بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و همه ساله فرصت های شغلی فراوانی در بخش صنعت این کشور برای کارجویان متخصص وجود دارد و افراد دارای مهارت در این رشته ها شانس بالایی برای داشتن شغل دارند. میانگین درآمد مهندسان صنایع در نروژ نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسبی می باشد. میانگین درآمد مهندسان صنایع در نروژ حدود 562742 کرون نروژ می باشد. البته تنوع صنایع در کشور نروژ بسیار بالاست و هر کارفرمایی شرایط خاص خود برای اعطای حقوق کارمندانش را دارد و یکی از اصلی ترین عوامل تعیین درآمد مهندسان صنایع در نروژ همین شرایط کارفرما می باشد که البته نمی تواند حقوق تعیین شده از حداقل درآمد قابل قبول در قانون کار این کشور کمتر باشد. میزان سابقه کاری و داشتن مهارت های بیشتر از جمله تسلط به نرم افزارهای مربوط به این رشته نیز می تواند در بالا بردن رفتن درآمد مهندسان صنایع در نروژ نقش بسیار موثری ایفا کند. به طور معمول کمترین میزان درآمد مهندسان صنایع در نروژ حدود­ 230724 کرون نروژ و بیشترین میزان درآمد آنان نیز 866623 کرون نروژ است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در استرالیا

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به نروژ و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.