استخدام مهندس صنایع در انگلیس

انگلیس به عنوان یکی از قدرت های بزرگ صنعتی و اقتصادی دنیا، از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در جهان به شمار رفته و در زمینه رشته های مربوط به صنعت نیز بازار کار بسیار مناسبی را برای متخصصین داراست. اصلی ترین صنایع این کشور که در دنیا انگلیس را صاحب نام کرده اند عبارتند از صنایع کشاورزی و دامپروری مکانیزه، صنایع الکترونیک، تولید ماشین آلات صنعتی، صنایع کشتی سازی و قطعات وابسته، صنایع هواپیماسازی و به ویژه تولید موتور و قطعات هواپیما، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت خودروسازی و لوکوموتیو سازی، صنعت نساجی و صنعت گردشگری . در اغلب صنایع ذکر شده، به تخصص مهندسان صنایع نیاز است و به همین جهت بازار کار رشته مهندسی صنایع در انگلیس شرایط خوبی دارد. برای هموطنان عزیزمان که متخصص این رشته بوده و تجربه کاری مناسبی نیز دارند، فرصت استخدام مهندس صنایع در انگلیس وجود دارد. از این رو در این مطلب به شرایط کاریابی مهندسان صنایع در انگلیس اشاره خواهیم نمود.

 

کاریابی مهندسان صنایع در انگلیس

سال های متمادی رشته مهندسی صنایع جزو رشته های مورد نیاز کشور انگلیس به شمار می رفته و به همین جهت فرصت استخدام مهندس صنایع در انگلیس برای متخصصان این رشته از کشورهای دیگر از جمله ایران نیز فراهم است. در آخرین لیست مشاغل مورد نیاز کشور انگلیس که برای سال ۲۰۲۰ اعلام شده رشته مهندسی صنایع جزو رشته هایی به شمار می ‌رود که در کشور انگلیس کمبود متخصصین آن حس می شود. به دو صورت می توان از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در انگلیس استفاده نمود که روش اول اخذ جاب آفر از کشور مبدا و اخذ یکی از انواع مختلف ویزای کار این کشور از جمله ویزای اسکیل ورکر انگلیس و روش دوم اخذ ویزای جستجوی کار انگلیس و گشتن به دنبال کار مرتبط با رشته تخصصی پس از حضور در این کشور است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در دانمارک

راه اول که روشی مطمئن تر است بدین صورت است که متقاضیان استخدام مهندس صنایع در انگلیس باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در کشور انگلیس مذاکره نموده و آن ها را به استخدام خود قانع نمایند و با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور، ویزای کار انگلیس را دریافت نموده و وارد این کشور شوند. این روش مزایای بسیاری دارد و مهم ترین مورد آن، این است که از همان ابتدای ورود به کشور انگلیس فرد متقاضی دارای شغل بوده و دغدغه ای برای پیدا کردن شغل ندارد و در صورتی که خود را به خوبی به کارفرما نشان داده و رضایت وی را برای تمدید قرارداد جلب نماید می ‌تواند در نهایت اقامت دائم کشور انگلیس را نیز به دست آورد.

چالش بزرگی که اکثر مشتاقان استخدام مهندس صنایع در انگلیس با آن مواجهند همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور است. زیرا برای این منظور این افراد علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی و رشته تخصصی خود یعنی مهندسی صنایع، باید به فنون مذاکره آن هم یک زبان دیگر تسلط کافی داشته و با شرایط مرسوم مذاکره در اکوسیستم کسب و کار کشور انگلیس نیز آشنایی داشته باشند. متاسفانه اکثریت آنان در این زمینه مهارت کافی را دارا نیستند به همین جهت نمی ‌توانند نتیجه مطلوبی کسب نمایند، از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که تسلط خوبی به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور انگلیس داشته و نیروهای کار متعددی را به این کشور اعزام کرده است می ‌تواند راهگشای این عزیزان تلقی گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در کانادا

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار رشته های مختلف از جمله مهندسی صنایع به کشور انگلیس و چندین پرونده موفق در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز از صفر تا صد می باشد. مدیر این کاریابی بین المللی سالها در کشورهای اروپایی به تحصیل، کار، و زندگی پرداخته و تسلط بالایی به شرایط مذاکره کاری در این کشورها دارد و با تکیه بر همین آشنایی با شرایط کاریابی در اروپا، توانسته تعداد بسیاری از هموطنان عزیزمان که مشتاق کاریابی مهندسان صنایع در انگلیس بوده اند را نیز برای کار به این کشور اعزام نماید. البته فرصت استخدام مهندس صنایع در اتریش، آلمان، سوئد، نروژ، استرالیا و کانادا نیز برای متخصصان این رشته مغتنم است و این کاریابی بین المللی برای ورود به بازار اکار این کشورها نیز آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان می باشد.

راه دیگر برای ورود به کشور انگلیس برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان صنایع در این کشور، استفاده از فرصت ویزای جستجوی کار این کشور است که روشی بسیار پر ریسک به نسبت روش قبلی می باشد. در میان کشورهای اروپایی بهترین کشورهایی که این برنامه را ارائه می دهند آلمان و اتریش هستند و به همین دلیل بیشترین استقبال در میان مشتاقان، از ویزای جستجوی کار اتریش و آلمان صورت می پذیرد.

 

درآمد مهندسان صنایع در انگلیس

به طور عمومی انگلیس یکی از کشور های نسبتا مرفه به حساب می آید و میزان درآمدها نسبت به هزینه های زندگی در این کشور برای اکثر مشاغل از سطح بالا و قابل قبولی برخوردار است. میانگین درآمد مهندسان صنایع در انگلیس نیز نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر بوده و نسبت به هزینه های زندگی در این کشور نیز رقم بسیار مناسبی می باشد. میانگین درآمد مهندسان صنایع در انگلیس چیزی حدود 33 هزار پون در سال می باشد. البته تنوع صنایع در کشور انگلیس بسیار بالاست و هر کارفرمایی شرایط خاص خود برای اعطای حقوق کارمندانش را دارد و یکی از اصلی ترین عوامل تعیین درآمد مهندسان صنایع در انگلیس همین شرایط کارفرما می باشد که البته نمی تواند حقوق تعیین شده از حداقل درآمد قابل قبول در قانون کار این کشور کمتر باشد. میزان سابقه کاری و داشتن مهارت های بیشتر از جمله تسلط به نرم افزارهای مربوط به این رشته نیز می تواند در بالا بردن رفتن درآمد مهندسان صنایع در انگلیس نقش ایفا کند. کمترین میزان حقوق پرداختی به مهندسان صنایع در کشور انگلیس در سال گذشته 26 هزار پوند و حداکثر حقوق پرداخت شده 60 هزار پوند به ثبت رسیده است. البته برخی از این افراد با دستیابی به موقعیت های شغلی بالا می توانند درآمد بیش از رقم ذکر شده را نیز بدست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس صنایع در سوئیس

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.