استخدام مهندس شیمی در استرالیا

یکی از بهترین کشورها برای کار مهندسان شیمی که قصد دارند برای کار در خارج از کشور اقدام نمایند، استرالیا می باشد. شرایط بازار کار این کشور برای متخصصان این رشته بسیار مناسب بوده و میانگین درآمد مهندسان شیمی در استرالیا نیز رقم قابل توجهی می باشد. البته باید در نظر داشت که در کلیه کشورهایی که صنایع مرتبط با تولیدات شیمیایی در آن ها از شرایط خوبی برخوردار است، شرایط بازار کار این رشته مناسب است. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام مهندس شیمی در استرالیا اشاره نماییم

رشته مهندسی شیمی یک رشته با شرح وظایف کاملا وسیع بوده و در صنایع متنوعی کاربرد دارد. در استرالیا نیز مهندسان شیمی می توانند در طیف وسیعی از مشاغل در صنایع مختلف از جمله صنایع تبدیلی شیمیایی، صنایع پتروشیمی صنایع تولید سرامیک، صنایع تولید کامپوزیت، صنایع تولید مصالح ساختمانی، صنایع فلزی، صنایع تولید پلاستیک و لاستیک، صنایع غذایی، و صنایع تولید دارو مشغول به کار شوند. به همین دلیل و با در نظر گرفتن شرایط مناسب این صنایع در این کشور پیشرفته و مهاجرپذیر، می توان شانس استخدام مهندس شیمی در استرالیا را برای افرادی که فارغ التحصیل این رشته بوده و شرایط لازم را دارا هستند، بسیار مناسب دانست. از طرف دیگر در لیست مشاغل بلند مدت استرالیا نیز نام رشته مهندسی شیمی قرار داده شده است. این نشان دهنده این موضوع است که تا سال ها می توان دورنمای مناسبی را برای بازار کار این رشته در این کشور متصور بود و بر این اساس متخصصان این رشته که بتوانند وارد بازار کار استرالیا شوند تا سال ها از شرایط کاری مناسبی برخوردار خواهند بود.

کاریابی مهندسان شیمی در استرالیا

مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان شیمی در استرالیا در گام اول باید تمامی مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را به همراه پکیج احراز صلاحیت CDR برای سازمان مهندسی استرالیا ارسال نمایند تا صلاحیت علمی و مدارک تحصیلی آنان مورد ارزیابی قرار گیرد. به طور کلی سازمان مهندسی استرالیا مسئول تایید مدارک مهندسان رشته های مختلف که در این کشور و کشور نیوزلند تحصیل نکرده اند و قصد کار در کشور استرالیا را دارند می باشد. در گام بعدی این افراد باید سعی کنند از فاکتورهای تعیین شده برای اخذ ویزای کار متخصصین در استرالیا امتیاز لازم را کسب نمایند. زیرا این ویزا یک ویزای امتیاز محور به شمار می رود. برای این کار داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل و یا پی تی ئی یک الزام می باشد. دیگر مورد مهم اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار استرالیا است. لازم به ذکر است هزینه هایی نیز در زمینه اخذ ویزای کار استرالیا و همچنین اقامت کاری در این کشور باید پرداخت شود که به برخی از آنها اشاره می نماییم: هزینه ارزیابی سازمان مهندسی استرالیا ۷۶۵ دلار استرالیا، هزینه سرویس فست ترک سازمان مهندسی ۲۹۵ دلار استرالیا، هزینه بررسی  پرونده در اداره مهاجرت برای خود شخص متقاضی ۳۶۷۰ دلار استرالیا، هزینه بررسی پرونده در اداره مهاجرت برای همسر فرد متقاضی ۱۸۳۵ دلار استرالیا، و هزینه بررسی پرونده در اداره مهاجرت این کشور برای هر فرزند زیر ۱۸ سال فرد متقاضی ۹۲۰ دلار استرالیا می باشد. هزینه اسپانسری نیز بسته به شرایط متغیر می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در آلمان

مرحله مهم در راه استفاده از فرصت استخدام مهندس شیمی در استرالیا، اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان این کشور است. بدین منظور افراد متقاضی کاریابی مهندسان شیمی در استرالیا باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور که در صنایع مختلف نیاز به مهندس شیمی دارند ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد معمولاً از آنها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی به صورت آنلاین دعوت به عمل می آید و در آن مصاحبه باید سعی کنند فرد کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو داشتن تسلط به ریزه کاری های رشته مهندسی شیمی و همچنین نرم افزارهای مربوط به آن و در عین حال تسلط بالا به به زبان انگلیسی می تواند برای آنان تعیین کننده باشد. اما بسیاری از هموطنانمان به علت عدم آشنایی با شرایط مصاحبه های شغلی بین المللی نمی ‌توانند کارفرمایان را برای اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری مجاب کنند. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف به کشورهای گوناگون از جمله استرالیا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. خدمات این کاریابی بین المللی در کشور استرالیا به رشته های مهندسی محدود نیست و به عنوان مثال  بسیاری افراد از طریق این کاریابی توانسته اند از فرصت کاریابی پزشکان در استرالیا بهره مند شوند.

درآمد مهندسان شیمی در استرالیا

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در اتریش

یکی از اصلی ‌ترین دلایل استقبال از فرصت استخدام مهندس شیمی در استرالیا شرایط مناسب بازار کار این کشور برای متخصصان این رشته است. همانطور که پیشتر ذکر شد صنایع مرتبط با این رشته در کشور استرالیا فراوانند و از شرایط مناسبی نیز برخوردارند. اما شرایط بازار کار این رشته در تمامی ایالت ‌های این کشور یکسان نیست. بهترین ایالت های این کشور، برای کاریابی مهندسان شیمی در استرالیا به ترتیب کویینزلند، نیو ساوت ولز، و ویکتوریا هستند. علاوه بر این، درآمد مهندسان شیمی در استرالیا نیز خود دیگر دلیل استقبال متخصصان این رشته از فرصت مهاجرت کاری به این کشور است. به طور میانگین درآمد مهندسان شیمی در استرالیا حدود ۱۰۵ هزار دلار استرالیا در سال می باشد که طبیعتا هر چه تجربه و سابقه کاری افراد بیشتر باشد، میانگین درآمد بالاتر می رود. میانگین درآمد مهندسان شیمی در استرالیا با سابقه کمتر از یک سال حدود ۷۵ هزار دلار استرالیا است که این رقم برای مهندسان ارشد با سابقه کاری بالای ۲۰ سال بیش از ۱۶۵ هزار دلار استرالیا در سال می باشد. ارقام ذکر شده نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و همچنین نسبت به میانگین درآمد مهندسان شیمی در اکثر کشورهای دنیا بسیار قابل ملاحظه می باشد. البته باید در نظر داشت که شرایط کارفرما و نوع شغلی که مهندس شیمی در آن مشغول به کار می‌شود نیز در تعیین درآمد مهندسان شیمی در استرالیا یک فاکتور تعیین کننده است. زیرا همان طور که گفته شد مهندسان شیمی در طیف وسیعی از مشاغل و در شرکت ها و صنایع متنوعی می توانند به کار مشغول شوند و طبیعتا درآمدها در هر صنعتی می تواند با صنایع دیگر دارای تفاوت هایی باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در کانادا

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.