استخدام مهندس شیمی در آلمان

آلمان قطب اصلی صنعت در اتحادیه اروپا به شمار رفته و پویا ترین اقتصاد قاره سبز را دارا می باشد. در این کشور صنعتی طیف وسیعی از کارخانجات و صنایع به فعالیت می پردازند و کمتر محصول مهم صنعتی را می توان در دنیا یافت که نمونه ‌ای آلمانی نداشته باشد. یکی از رشته های مهم که در تولید مواد اولیه تبدیلی برای صنایع مختلف نقش اساسی دارد، رشته مهندسی شیمی می باشد که درصد بالایی از کارخانه ‌ها به این تخصص نیاز است. از این رو بازار کار مناسبی برای مهندسان شیمی در آلمان فراهم است. اما سرعت رشد اقتصادی و توسعه صنعتی در کشور آلمان به حدی بالاست که نیاز بازار کار این کشور به تنهایی از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه های خود آلمان قابل تامین نیست و به همین جهت فرصت برای تحصیل ‌کردگان این رشته در سایر کشورها برای ورود به بازار کار کشور آلمان فراهم است. در این مطلب شرایط استخدام مهندس شیمی در آلمان اشاره می نماییم.

افرادی که بتوانند با احراز شرایط لازم از فرصت استخدام مهندس شیمی در آلمان بهره‌ مند شده و وارد بازار کار این کشور شوند، می توانند در صنایع و شرکت های متنوع از جمله صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع تجهیزات پزشکی، صنایع تولید مصالح ساختمانی، صنایع شیمیایی معدنی، صنایع سلولزی، صنایع غذایی، صنایع پلیمر و همچنین صنایع پتروشیمی و پالایشگاه های این کشور مشغول به کار شوند.

همانطور که ذکر شد تخصص مهندسی شیمی با استفاده از دانش شیمی، فیزیک و ریاضیات برای خلق مواد اولیه بهتر برای استفاده در صنایع مختلف استفاده می شود. صنایع شیمیایی کشور آلمان تنها مواد اولیه تبدیلی صنایع خود این کشور را تامین می‌ کنند بلکه تامین کننده این مواد برای شرکت های صنعتی در جای جای دنیا نیز می باشند. به همین جهت است که بازار کار رشته مهندسی شیمی در آلمان دورنمای بسیار مناسبی نیز دارد و تا سال ها می توان آن را از رشته های مورد نیاز کشور آلمان تصور نمود.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در کانادا

باید در نظر داشت که بازار کار رشته مهندسی شیمی در همه جای دنیا به یک صورت نیست و در کشورهای صنعتی شرایط بازار کار برای متخصصان این رشته به مراتب بهتر است. به عنوان مثال در میان کشورهای اروپایی به جز آلمان، فرصت استخدام مهندسی شیمی در اتریش نیز بسیار مهیا است. همچنین در سایر نقاط دنیا فرصت استخدام مهندس شیمی در کانادا، انگلیس، و آمریکا نیز مناسب می باشد. زیرا این کشورها نیز دارای صنایع شیمیایی پویایی هستند و به همین جهت بازار کار رشته مهندسی شیمی در آن ها شرایط بهتری نسبت به سایر کشورهای دنیا دارد.

کاریابی مهندسان شیمی در آلمان

مشتاقان کاریابی مهندسان شیمی در آلمان از طریق روش پرریسک اخذ ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار این کشور می ‌توانند اقدام کنند. اما روش بهتر و مطمئن تر این است که از کشور مبدا با شرکت ها و صنایع مرتبط با رشته خود در کشور آلمان مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند تا در صورتی که تاییدیه اولیه را دریافت کنند، به مصاحبه شغلی به صورت آنلاین دعوت شوند. در صورتی که این افراد بتوانند در مصاحبه شغلی کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند، می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری رسمی از یک کارفرمای فعال در آلمان دریافت نموده و از این طریق وارد کشور آلمان شوند. حسن این روش این است که هیچ گونه ریسکی در بر نداشته و از روز اول ورود به کشور آلمان این افراد برای کارفرمای مورد نظر به کار مشغول می شوند و درآمد به دست می آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در استرالیا

اما متاسفانه بسیاری از هموطنان عزیزمان به علت عدم آشنایی با شرایط مذاکرات شغلی بین المللی و عدم تسلط به شرایط اکوسیستم کسب و کار آلمان نمی‌ توانند مصاحبه شغلی موفقی داشته باشند و به جاب آفر یا پیشنهاد کاری در این کشور دست پیدا کنند. برای پایین آوردن ریسک کار در زمینه اخذ گواهی و پیشنهاد کار از کارفرمایی فعال در کشور آلمان بهتر است مشتاقان کاریابی مهندسان شیمی در آلمان از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار آلمان تسلط بالایی دارد استفاده نمایند. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله مهندسی شیمی به کشورهای گوناگون در سراسر دنیا از جمله آلمان آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان می باشد. مدیریت این کاریابی بین المللی با سال ها تجربه تحصیل، کار و اقامت در کشورهای آلمانی زبان، تسلط بسیار ویژه‌ ای به شرایط اکوسیستم کسب و کار آلمان و اتریش داشته و می تواند در زمینه خدمات اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشورها نهایت کمک را به هموطنان عزیز ارائه نماید.

در صورتی که متقاضیان استخدام مهندس شیمی در آلمان بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای بین المللی فعال در این کشور دریافت کنند می‌ توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچنین آیلتس و فقط تسلط به زبان انگلیسی، جاب آفر دریافت نموده و برای شرکت مذکور به کار مشغول شوند. اما در اغلب موارد برای استفاده از فرصت کاریابی مهندسان شیمی در آلمان حتماً باید به زبان آلمانی تسلط بالایی داشته و و یک مدرک زبان آلمانی معتبر نیز ارائه نمود. زیرا اکثر شرکت های فعال این کشور در زمینه تخصصی مهندسی شیمی شرکت های بومی می باشند و نمی توان در یک شرکت آلمانی در خاک کشور آلمان به کار مشغول شد و تسلط به زبان رسمی این کشور نداشت.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس شیمی در اتریش

درآمد مهندسان شیمی در آلمان

به طور کلی شرایط زندگی در این کشور صنعتی عضو اتحادیه اروپا بوده و کارکنان رشته های مختلف می توانند حداقل ‌های لازم برای یک زندگی با کیفیت بالا برخوردار شوند. مهندسان شیمی در این کشور نیز درآمد مناسبی نسبت به هزینه های زندگی در آلمان دارند و از سطح بالایی از رفاه برخوردار هستند. میانگین درآمد مهندسان شیمی در آلمان حدود ۳۵۰۰۰ هزار یورو در سال است که به نسبت هزینه های زندگی در این کشور واقعا عالیست. حداقل درآمد مهندسان شیمی در آلمان برای افرادی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده و سابقه کاری کمتر از یکسال دارند حدود ۳۰ هزار یورو می باشد و حداکثر درآمد متخصصان این رشته با سابقه کاری بالا بیشتر از ۶۹ هزار یورو است.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.