استخدام مهندس برق در قطر

کشور کوچک قطر در دل خلیج همیشه فارس با تکیه بر درآمدهای سرشار نفتی و گازی، در سال های اخیر سرمایه گذاری کلانی در توسعه زیر ساخت های خود انجام داده و قصد دارد به سرعت به یک قطب اقتصادی و گردشگری منطقه خاورمیانه و غرب آسیا تبدیل شود. در همین راستا مسئولان این کشور دست به جاه طلبی هایی از جمله اخذ میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 زده اند که برای کشور کوچکی چون قطر امری بسیار بزرگ به حساب می آید. به همین جهت و در راستای توسعه زیرساخت ها، این کشور به متخصصان رشته های مختلف به ویژه رشته های مهندسی از جمله عمران، معماری، مکانیک و برق نیاز فراوان دارد. زیرا برای ساخت هر پروژه ای مثلا یک بیمارستان در این کشور، به تخصص مهندسان هر یک از این رشته های ذکر شده نیاز است و همچنین برای بهره برداری از امکانات آنها نیز باز هم متخصصان این رشته ها باید به کار گمارده شوند. به طور کلی سطح درآمدها در کشور قطر نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشور های مهاجر پذیر و جهان اولی نیز بسیار بالاتر است. به همین جهت عده کثیری از متخصصان رشته های مختلف از جمله مهندسان برق در کشورمان مشتاق کار در این کشور هستند. در اکثر کشورهای دنیا مهندسان برق از سطح درآمدی بالایی برخوردارند و به طور اولی در کشور قطر درآمد مهندسان برق بسیار مناسب است. به همین جهت بر آن شدیم در این مطلب به شرایط استخدام مهندس برق در قطر اشاره کنیم.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در اتریش

در کشور قطر شرکت های بومی و بین‌ المللی فراوانی فعال هستند که بسیاری از آنان در زمینه خدمات مهندسی به کار مشغول می باشند. به همین جهت استخدام مهندس برق در قطر هم در شرکت های بومی قطری و همچنین در شرکت ‌های بین ‌المللی میسر است. طبیعتاً کار در شرکت های بین المللی مزایای بیشتری دارد و از آن جمله می توان به عدم نیاز به آشنایی چندان با زبان عربی اشاره نمود. برای ورود به این شرکت ها داشتن تسلط به زبان انگلیسی می تواند کفایت کند و از این رو مشتاقان کاریابی مهندسان برق در قطر بهتر است پیش از هر اقدامی به تقویت مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی خود بپردازند.

 

کاریابی مهندسان برق در قطر

روال کار برای استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در قطر به این صورت است که این افراد باید از کشور مبدا یعنی ایران با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار قطر به مذاکره پرداخته و آنان را متقاعد کنند که می توانند نیروی کار مناسبی برای شرکتشان به حساب آید و از آنان جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کرده و با آن ویزای کار قطر را دریافت کنند. در این راه داشتن تسلط کامل به دانش مهندسی برق و همچنین دانش زبان انگلیسی یا عربی نقش کلیدی بازی می کند. همچنین افرادی که مشتاق کاریابی مهندسان برق در قطر هستند باید به فنون مذاکرات شغلی و همچنین شرایط مختص اکوسیستم کسب و کار قطر آشنایی داشته باشند تا بتوانند از فرصت کار در قطر و درآمد بالایی که در این کشور می‌ توان به دست آورد، استفاده نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در استرالیا

تجربه نشان داده اکثر افرادی که مشتاق کاریابی مهندسان برق در قطر هستند در صورتی که خود برای این کار اقدام نماید، معمولاً به ندرت موفق به اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در این کشور می شوند. از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای آنان راه گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه و پرونده های موفق بسیار در زمینه اعزام نیروی کار مهندسی برق به قطر و سایر کشورهای دنیا، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد. کارشناسان این کاریابی بین المللی با آشنایی به شرایط اکوسیستم کسب و کار قطر به خوبی می ‌توانند مشتاقان کاریابی در این کشور را در زمینه اخذ یک پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور یاری نمایند. همچنین در صورتی که این افراد بخواهند برای کار در کشورهای دیگری چون آلمان، اتریش، سوئیس، استرالیا، نیوزلند، انگلستان، کانادا، عمان، کویت و … نیز اقدام نمایند، این کاریابی بین المللی آماده ارائه خدمات به این عزیزان می باشد. زیرا چندین پرونده موفق در زمینه اعزام نیروی کار به هر یک از این کشورها، کارشناسان این مجموعه را با شرایط کاریابی در هر کشور به طور ویژه آشنا کرده و تسلط کافی برای آنان به دست آمده است.

 

درآمد مهندسان برق در قطر

همانطور که پیشتر نیز ذکر کردیم از علل اصلی اشتیاق مهندسان برق به استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در قطر بالا بودن درآمد مهندسان برق در قطر است. میانگین درآمد مهندسان برق در قطر چیزی حدود 11600 ریال قطری می باشد که البته این رقم می تواند بالاتر یا پایین ‌تر نیز باشد. درآمد مهندسان برق در قطر می تواند بر اساس دانش و تخصص های آن ها، گرایش تحصیلی آنان به عنوان مثال مخابرات، الکترونیک، قدرت، کنترل، و غیره، میزان تسلط آنان به زبان‌ های عربی و انگلیسی، و همچنین میزان تجربه و سابقه کاری آنان بسته به شرایط شرکت کارفرما تعیین گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در کانادا

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.