استخدام مهندس برق در سوئیس

کشور سوئیس به عنوان یکی از زیباترین، مرفه ترین و باثبات ترین کشورهای اروپا و حتی جهان شناخته شده و همه ساله عده زیادی از سراسر دنیا مشتاق مهاجرت به این کشور هستند. طبیعتا ورود به بازار کار این کشور برای هموطنان عزیزی که علاقمند کار در یک کشور اروپایی هستند، به عنوان یک گزینه ایده آل به حساب می آید. این کشور نیز مانند کشورهای صنعتی مانند آلمان و اتریش به نیروی کار متخصص در زمینه رشته های فنی و مهندسی نیازمند است. مهندسان برق نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در میان آن ها رغبت زیادی به ورود به بازار کار این کشور دیده می شود. از این رو در این مطلب بر آن شدیم به تشریح شرایط استخدام مهندس برق در سوئیس بپردازیم که می تواند برای هموطنان عزیزمان مفید واقع شود.

مهندسان برق نیز مانند فارغ التحصیلان سایر رشته های فنی مهندسی، باید ویزای کار این کشور را دریافت کنند تا شایسته استفاده از فرصت استخدام مهندس برق در سوئیس  قلمداد شوند. ویزای کار کشور سوئیس مستلزم داشتن تسلط به زبان و ارائه مدرک زبان معتبر است. از آنجا که کشور سوئیس کشوری تک زبانه نیست، برای اخذ ویزای کار در هر بخش از این کشور، باید به زبان همان منطقه تسلط داشته و مدرک همان زبان را ارائه نمود. اغلب مناطق مهم کشور سوئیس، آلمانی زبان هستند و برخی مناطق نیز فرانسوی زبان می باشند. اما معدود مناطقی در این کشور می توان یافت که ایتالیایی زبان نیز هستند.

 

کاریابی مهندسان برق در سوئیس

درست همانند سایر کشورها، مهندسان برق در سوئیس نیز می ‌توانند در طیف متنوعی از مشاغل، مشغول به کار شوند. افرادی که شایستگی های لازم برای کاریابی مهندسان برق در سوئیس را دارند، شانس کار در شرکت های بزرگ سوئیسی و بین المللی فعال در این کشور و همچنین استارتاپ های مرتبط با رشته برق را دارا می باشد. ناگفته نماند که این کشور از جمله کشورهایی می باشد که به کارآفرینان استارتاپی اجازه اقامت و ویزای استارتاپ اعطا می کند و به همین دلیل فرصت های شغلی در شرکت های استارتاپی در سوئیس سال به سال رو به افزایش است.

همچنین بخوانید:  کاریابی مهندسان برق در سوئد

علاقمندان استفاده از فرصت کاریابی مهندسان برق در سوئیس می توانند هم با اخذ ویزای کار و هم با اخذ ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر وارد این کشور شوند. اما بهترین روش این است که از کشور خود با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار سوئیس به مذاکره پرداخته و یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند تا بتوانند از لحظه ورود به این کشور برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شوند و و استرس ها و ریسک های ویزای جستجوی کار را به جان نخرند. بدین منظور، داوطلبان می بایست مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند، از آنان برای شرکت در مصاحبه شغلی که معمولا به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. در طی مصاحبه، می بایست تسلط خود به زبان آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی را بسته به منطقه ای از کشور سوئیس که کسب و کار فرد کارفرما در آن مستقر است را به خوبی اثبات کنند. بهترین حالت جهت اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در کشور سوئیس، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی است که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای مختلف از جمله سوئیس تسلط بالایی داشته باشد. کاریابی بین المللی پرگاس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص رشته های مختلف از جمله مهندسان برق به کشور سوئیس، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. خدمات این کاریابی بین المللی البته در کشور سوئیس بسیار گسترده بوده و پرونده های متعددی را برای متخصصان رشته های مختلف از جمله اعزام و استخدام پزشکان در سوئیس با موفقیت به سرانجام رسانده است.

همچنین بخوانید:  استخدام مهندس برق در کانادا

 

درآمد مهندسان برق در سوئیس

به طور کلی همانطور که پیش تر ذکر شد از علل اصلی اقبال به ورود به بازار کار این کشور، بالا بودن سطح درآمدها در سوئیس است. میانگین درآمد مهندسان برق در سوئیس در سال 2020 میلادی، معادل حدود 6800 فرانک سوئیس می باشد. بر این اساس می توان رشته مهندسی برق به ویژه در گرایش الکترونیک را از مشاغل پر درآمد در کشور سوئیس به حساب آورد. درآمد مهندسان برق در سوئیس نسبت مستقیمی با میزان سابقه کاری این افراد دارد. علاوه بر این، شرایط شرکت کارفرما نیز دیگر فاکتور تعیین کننده در میزان درآمد مهندسان برق در سوئیس می باشد. همچنین شهر محل کار نیز می تواند در تعیین درآمدها تاثیرگذار باشد. به طور کلی بالاترین میانگین درآمدها در کشور سوئیس متعلق به شهر زوریخ است. به عنوان مثال میانگین درآمد مهندسان برق در سوئیس با 3 سال سابقه کاری، در شهر زوریخ جداقل 7000 فرانک سوئیس است. البته باید در نظر داشت که زوریخ یکی از گران ترین شهرهای اروپا و حتی جهان است و هزینه های زندگی در آن نیز از اکثر شهرهای سوئیس بالاتر است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به سوئیس و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.