استخدام فیزیوتراپیست در عمان

  • استخدام فیزیوتراپیست در عمان

در سال ‌های اخیر در کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان با سرمایه ‌گذاری کلان وارد رقابت نفس گیری برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی و گردشگری خاورمیانه شده اند. سرمایه گذاری کلان که با برنامه ریزی گسترده  و اصولی همراه شده است، موجب شده این کشورها بتوانند توسعه قابل توجهی در زمینه زیرساخت های خود اعمال نمایند. کشور عمان نیز با برنامه ریزی گسترده سعی دارد از این قافله عقب نمانده و با جذب سرمایه های بین المللی و همچنین تکیه بر ثروت نفتی خود در زمینه های مختلف به رقابت با کشورهایی چون امارات متحده عربی، قطر و کویت بپردازد و خود را به عنوان یک اقتصاد قدرتمند نوظهور در این منطقه به اثبات برساند. سیاست های کلان این کشور نیز در سرعت بخشیدن به این فرآیند توسعه بی تأثیر نبوده است. زیرا کشور عمان معمولاً هرگز خود را در مناقشات منطقه‌ای دخالت نمی دهد و با تمامی کشورهای منطقه و جهان از جمله کشور عزیزمان ایران روابط بسیار حسنه ‌ای دارد. همین موضوع موجب شده است روابط اقتصادی بسیار گسترده‌ ای با کشورهای مختلف داشته باشد و بر این اساس برای دستیابی به نیازهای مسیر توسعه معمولاً هیچ گونه کمبودی ندارد. یکی از مواردی که در کشور عمان از ضعف های این کشور محسوب می شده، سیستم بهداشت و درمان بوده است و سال‌ ها مردم این کشور برای حل مشکلات جسمی و سلامت خود به کشورهایی چون ایران و ترکیه سفر می نمودند. اما این سرمایه گذاری در زیرساخت ها به زیرساخت های بخش بهداشت و درمان و سلامت نیز اختصاص یافته و این کشور قصد دارد نه تنها نیازهای مردمان خود را رفع نموده بلکه به قطب جذب توریسم سلامت نیز در منطقه تبدیل گردد. از این رو به متخصصان در کلیه رشته های مرتبط با نظام سلامت نیاز فراوان دارد. به همین جهت به عنوان مثال نرخ متقاضیان استخدام فیزیوتراپیست در عمان سال به سال رو به افزایش است و فیزیوتراپیست های ایرانی نیز از این فرصت استفاده کرده و برای ورود به بازار کار این کشور تقاضا می دهند.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در نیوزلند

 

کاریابی فیزیوتراپیست ها در عمان

فرایند کار بدین صورت است که متقاضیان استخدام فیزیوتراپیست در عمان می بایست ابتدا با مکاتبه با کارفرمایان در این کشور یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت نمایند. کارفرمای ارائه دهنده پیشنهاد شغلی می تواند عمانی یا بین المللی باشد و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت. اما همین دریافت جاب آفر کاری بس دشوار برای این عزیزان به حساب می آید و باید توسط یک متخصص کاریابی بین المللی صورت گیرد. به همین جهت کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به عمان و سایر کشورهای منطقه خلیج فارس و دریای عمان، آماده ارائه خدمات به متقاضیان کاریابی فیزیوتراپیست ها در عمان می باشد.

فرد متقاضی استخدام فیزیوتراپیست در عمان می بایست پس از ورود با جاب آفر و ویزای موقت به این کشور اقدام به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور نماید. به طور معمول این معادل سازی از طریق شرکت در آزمون پرومتریک عمان که آزمونی به زبان انگلیسی است، صورت می پذیرد و از این نظر مشکلی برای داوطلبان ایرانی که به زبان عربی تسلط کافی ندارند، وجود ندارد. متقاضیان کاریابی فیزیوتراپیست ها در آلمان می توانند در بخش خصوصی و بخش دولتی این کشور مشغول به کار شده و در صورتی که سابقه کار بیشتری در سیستم بهداشت و درمان این کشور داشته باشند، می توانند به افتتاح مطب یا کلینیک خصوصی برای خود نیز اقدام نمایند.

زندگی و کار در کشور عمان مزایای متعددی دارد، از جمله اینکه این کشور یکی از امن ‌ترین کشورهای خاورمیانه است و همانطور که پیشتر ذکر شد به علت روابط بسیار مناسبی که با تمامی کشورهای منطقه و قدرت‌ های جهانی دارد، از هرگونه مناقشه ای در منطقه در امان است.  برای داوطلبان ایرانی استخدام فیزیوتراپیست در عمان نیز این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به حساب می‌آید. باید در نظر داشت که کشور عمان به طور کلی کشوری مهاجر پذیر است که از ۳ میلیون جمعیت آن بیش از نیمی را تاجران و متخصصان خارجی در رشته های مختلف تشکیل می دهند که در این کشور به کار و زندگی مشغول هستند.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در انگلیس

 

بازار کار فیزیوتراپی در عمان

بازار کار فیزیوتراپی در عمان بسیار مناسب است و سال های اخیر همواره رشته فیزیوتراپی از رشته و تخصص های مورد نیاز کشور عمان به حساب می آمده از این نظر افرادی که بتوانند در آزمون پرومتریک یا پی ام آی که توسط یک موسسه آمریکایی برای سنجش میزان مهارت و توانایی رشته های پزشکی و پیراپزشکی برگزار می گردد، به موفقیت دست یابند و در واقع مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند، می توانند از فرصت حضور در این بازار کار مناسب بهره ‌مند شده و در این کشور به کار و زندگی بپردازند. این آزمون شامل هفتاد سوال است که در طی دو ساعت داوطلبان باید به آن پاسخ دهند. در صورتی که داوطلب حداقل ۵۰ درصد سوالات را درست جواب داده باشد، موفق به قبولی در آزمون شده و ویزای کار و اقامت کاریابی عمان را دریافت می نماید.

 

درآمد فیزیوتراپیست ها در عمان

درآمد فیزیوتراپیست ها در عمان به طور میانگین ماهانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ ریال عمان می باشد، که به نسبت هزینه زندگی در این کشور رقم مناسبیست. همچنین باید در نظر داشت که ریال‌ عمان یکی از ارزشمند ترین پول های جهان به شمار می رود و افرادی که قصد دارند با کار در خارج از کشور، سرمایه ای برای زندگی خود و خانواده شان جمع کنند باید بدانند که عمان انتخابی عالی برای آنان است. همچنین باید در نظر داشت که مالیات بر درآمد در کشور عمان وجود ندارد و تنها بخش بسیار ناچیزی از درآمد کارکنان به بیمه تامین اجتماعی آنها تعلق می گیرد و از آن کسر می گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام فیزیوتراپیست در سوئیس

متقاضیان کاریابی فیزیوتراپیست ها در عمان پس از مدت کوتاهی از شروع به کار در این کشور می توانند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست اقامت نموده و آنها را نیز به همراه خود به کشور عمان بیاورند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به عمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.