استخدام دندانپزشک در کویت

در سالهای اخیر به ویژه به علت بالا بودن ارزش پول ملی کشور کویت اقبال فراوانی میان متخصصان رشته های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با بخش بهداشت و درمان به کار در این کشور پدید آمده و بسیاری از هموطنان عزیزمان مشتاق اخذ ویزای کار و ورود به بازار کار این کشور برای تامین آینده بهتر برای خود و خانواده شان هستند. این کشور به علت در اختیار داشتن منابع مالی عظیم ناشی از نفت و گاز فراوان و همچنین جذب سرمایه‌ گذاری‌ های کلان بین المللی زیرساخت های خود در زمینه های مختلف از جمله نظام سلامت را به شکل قابل توجهی گسترش داده و برای استفاده بهتر از این زیرساخت ها به متخصصان واجد شرایط در  این بخش نیاز مبرم دارد. از این رو فرصت مناسبی برای کار متخصصان رشته‌ هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و کلیه رشته ‌های پیراپزشکی در این کشور پدید آمده است. در این مطلب به طور ویژه به شرایط استخدام دندانپزشک در کویت اشاره می کنیم.

همانند دیگر کشورهای دنیا، افرادی که قصد داشته باشند از فرصت استخدام دندانپزشک در کویت استفاده کنند نیز باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور برای ارزشیابی ارائه داده و معادل سازی نمایند. دلیل این موضوع حساس بودن رشته‌ هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی می باشد که با جان و سلامت انسان ها به طور مستقیم در ارتباط هستند. به همین جهت افرادی که این رشته ها را در دانشگاه های سایر کشورها تحصیل کرده باشند برای ورود به بازار کار کویت، باید مدارک خود را معادل سازی نمایند. افرادی که به تحصیل دندانپزشکی در کویت پرداخته باشند، فارغ از ملیتشان، بدون نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلیف می‌ توانند مستقیماً وارد بازار کار این کشور شوند و مجوز کار دندانپزشکی دریافت نماید. افرادی که در این رشته در کشورهای دیگر از جمله در دانشگاه‌ های ایران تحصیل کرده باشند برای اینکه از فرصت کاریابی دندانپزشکان در کویت استفاده کنند حتماً باید مدارک خود را معادل سازی نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در عمان

همین بحث معادل سازی مدارک دندانپزشکی در کویت نیز از از مزایای این کشور نسبت به سایر کشورها به حساب می آید. زیرا فرآیند معادل سازی در کشور کویت بسیار سهل تر از سایر کشورهاست. روند کار به این ترتیب است که برای استفاده از فرصت استخدام ‌دندانپزشک در کویت، دندانپزشکان عزیز باید از کارفرمایی در بخش بهداشت و درمان این کشور، جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند و از این طریق ویزای کاری این کشور را اخذ نموده و وارد کویت شوند. اما لازم نیست در همان ابتدای کار معادل سازی مدارک خود را انجام داده و دوره کارورزی را طی نمایند و بعد از آن اجازه کار برای کارفرما را به دست آورند. بلکه همان ابتدای امر می‌ توانند در فرصت شغلی به دست آمده مشغول به کار شوند و همزمان با شروع فعالیت کاری در این کشور فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی خود را نیز کلید بزنند و پس از قبولی در آزمون های معادل سازی، نگرانی بابت دوره کارورزی در این کشور را نیز نخواهند داشت. زیرا همان دوره کار برای کارفرمایان کویتی می ‌تواند به عنوان دوره کارورزی آنان در سیستم بهداشت و درمان کویت محسوب گردد.

 

کاریابی دندانپزشکان در کویت

به منظور کاریابی دندانپزشکان در کویت مشتاقان می بایست همانطور که پیشتر ذکر کردیم یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک کارفرمای فعال در این کشور اخذ نمایند. کارفرما می تواند کویتی یا بین ‌المللی باشد و در این مورد محدودیتی وجود ندارد. اما شاید سخت ترین بخش فرآیند کاریابی دندانپزشکان در کویت همین اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان در این کشور است. زیرا برای این کار باید به اکوسیستم کسب و کار این کشور کاملا احاطه داشته و به مذاکره با کارفرمایان بین المللی نیز تسلط کافی داشت. از این رو بسیاری از دندانپزشکان هموطنمان علیرغم اینکه در رشته خود تسلط حرفه ای بالایی دارند اما نمی ‌توانند موفقیت لازم را را در زمینه اخذ جاب آفر بدست آورند. به همین جهت استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که در این زمینه تخصص و تجربه کافی را دارد می تواند راه گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دندانپزشک و سایر رشته ها به کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه کویت آماده ارائه خدمات صفر تا صد در زمینه اخذ جاب آفر و ویزای کار به هموطنان عزیز می باشد. سال ها تجربه و پرونده ‌های موفق در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف از جمله کویت پشتوانه تیم حرفه ‌ای و متخصص این مجموعه در زمینه کاریابی بین المللی برای شما هموطنان عزیز می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در قطر

 

درآمد دندانپزشکان در کویت

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم شاید اصلی ‌ترین دلیل اقبال هموطنان عزیزمان به استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در کویت بالا بودن درآمد دندانپزشکان در این کشور است. به طور میانگین درآمد دندانپزشکان در کویت رقمی حدود ۳۱۵۰ دینار کویت است که به نسبت هزینه های زندگی در این کشور رقمی بسیار مناسب است. باید توجه داشت که به طور کلی سطح درآمدها و میزان رفاه اجتماعی در این کشور بسیار بالاست و حتی درآمدها در این کشور حوزه خلیج فارس نسبت به کشورهای اروپایی نیز قابل قیاس نمی باشد. اما در خود این کشور نیز سطح درآمد دندانپزشکان نسبت و به مشاغل دیگر و نسبت به میانگین درآمد مردمان آن به مراتب بالاتر است و به همین جهت برای دندانپزشکان فرصت استخدام دندانپزشک در کویت یک موقعیت استثنایی به شمار می رود. دندانپزشکانی که کویت را به عنوان محلی برای کسب درآمد و پس انداز برای آینده زندگی خانواده خود انتخاب کرده اند نیز انتخاب درستی داشته اند. برخی به انگیزه چند سال کار در این کشور و جمع آوری سرمایه برای خود و خانواده شان و در نهایت مهاجرت به کشوری دیگر یا بازگشت به ایران کار در کویت را بر می گزیند و با توجه به ارزش بالای پول ملی کشور کویت می ‌توانند سرمایه قابل توجهی برای خود و خانواده شان جمع نمایند. به همین جهت حتی در صورتی که درآمد خود را با تبدیل ارز بخواهند به کشورهای اروپایی و آمریکا نیز منتقل نمایند رقم بسیار بالایی در اختیار خواهند داشت.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کویت و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.