استخدام دندانپزشک در هلند

کشور زیبا، توریستی و کوچک هلند که در قلب اروپا واقع شده، در میان عموم مردم دنیا به عنوان سرزمین لاله‌ های نارنجی شناخته می شود. بسیاری با شنیدن نام این کشور به یاد مزارع وسیع پرورش گل های رنگارنگ می‌افتند. بسیاری نیز این کشور را با تیم‌ های ورزشی قدرتمند، از جمله تیم ملی فوتبال آن می شناسند که حتی به فینال جام جهانی فوتبال نیز رسیده است. اما این کشور پیشرفته اروپایی در زمینه ‌های مختلفی از جمله پزشکی و سلامت نیز جزو کشورهای سرآمد به حساب می آید. زیرساخت های نظام سلامت کشور هلند بسیار مناسب است و کارآمدی آن در دوران همه گیری ویروس کووید ۱۹ بیشتر نمایان شد. این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی با کمبود نیروی کار ماهر به ویژه در بخش سلامت روبروست و به همین علت فرصت ورود متخصصان این رشته ها به بازار کار هلند فراهم است. در این مطلب قصد داریم برای دندانپزشکان عزیز کشورمان که قصد کار در یک کشور اروپایی را دارند شرایط استخدام دندانپزشک در هلند را تشریح نماییم.

همانند سایر کشورهای دنیا، به منظور ورود به بازار کار کشور هلند در زمینه رشته های مرتبط با نظام سلامت نیز سخت گیری ‌های زیادی صورت می ‌گیرد. متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در هلند در صورتی که در دانشگاه‌ های خود این کشور تحصیل کرده باشند، فارغ از ملیت شان بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیل، می ‌توانند مجوز کار دریافت کرده و و در نظام سلامت هلند مشغول به کار شوند. اما شرایط برای افرادی که در سایر کشورهای دنیا به تحصیل در رشته های مرتبط با نظام سلامت از جمله دندانپزشکی پرداخته اند یکسان نیست. فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه های کشورهای اروپایی که عضو کنوانسیون بولونیا هستند، پس از اتمام دوره تحصیل خود در هر یک از این کشورها، تنها در صورت داشتن مدرک زبان هلندی می ‌توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک، مجوز کار در نظام سلامت هلند را بدست آورند. زیرا استانداردهای آموزشی در کلیه کشورهای عضو کنوانسیون بولونیا یکسان است و صلاحیت علمی فارغ التحصیلان دانشگاه های هر یک از این کشورها در سایر کشورهای عضو نیز مورد تایید است.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در سوئد

اما فارغ التحصیلان دانشگاه های سایر کشورهای دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران، در صورتی که قصد استفاده از فرصت استخدام ‌دندانپزشک در هلند را داشته باشند، باید حتماً مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار در نظام سلامت هلند را به دست آورند. فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی در کشور هلند نیز مانند سایر کشورهای دنیا پیچیده است. در ابتدای امر، متقاضیان کاریابی دندانپزشکان در هلند، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال نمایند. در صورت اخذ تاییدیه اولیه، این افراد باید در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور شرکت نمایند که به صورت آزمون کتبی و تئوری و آزمون بالینی برگزار می گردد. طبیعتاً برای شرکت در این آزمون نیز ارائه مدرک زبان هلندی لازم است. البته واضح است که بدون داشتن تسلط به زبان هلندی، متقاضیان شانسی برای موفقیت در خود آزمون معادل سازی مدارک که به زبان هلندی برگزار می‌ شود نیز نخواهند داشت. در صورت موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک، متقاضیان می بایست دوره کارورزی را نیز در سیستم بهداشت و درمان هلند و زیر نظر دندانپزشکان رجیستر شده در این کشور بگذرانند تا در نهایت مجوز کار به عنوان یک دندانپزشک در این کشور را دریافت کنند.

 

کاریابی دندانپزشکان در هلند

روند مرسوم برای استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در هلند این است که فرد متقاضی از کشور مبدا برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور اقدام نموده و مذاکرات شغلی با کارفرمایان هلندی را از کشور مبدا انجام دهد. برای این منظور علاوه بر دانش دندانپزشکی، این افراد باید به زبان هلندی نیز تسلط کافی داشته باشند. همچنین آشنایی با فنون مذاکرات شغلی و شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور هلند نیز از دیگر مواردی است که حتماً باید مدنظر قرار گیرد. متاسفانه بسیاری از مشتاقان کاریابی دندانپزشکان در هلند با این موارد آشنایی کافی ندارد، از این رو نمی توانند شخصا در این زمینه موفقیتی به دست آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در عمان

از این رو استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای این عزیزان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها سابقه درخشان در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه در زمینه های تخصصی علوم پزشکی به کشورهای اروپایی از جمله هلند، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در این کشور می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی خدماتی متنوع ارائه داده و علاوه بر کاریابی پزشکان و دندانپزشکان در هلند، در زمینه استخدام دندانپزشک در اتریش، آلمان، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزلند، قطر، کویت، عمان و سایر کشورهای دنیا نیز آماده کمک به هموطنان عزیزمان می باشد.

 

درآمد دندانپزشکان در هلند

از اصلی ترین علل اقبال دندانپزشکان به استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در هلند، بازار کار بسیار مناسب این رشته در کشور هلند است که در اثر کمبود نیروی کار رشته های علوم پزشکی در این کشور، پدید آمده است. از این رو بازار کار این کشور بسیار تشنه نیروی متخصص دندانپزشک و متخصصان سایر رشته های مرتبط با بخش بهداشت و درمان است و بسیاری از هموطنان ما نیز می توانند از فرصت کاریابی دندانپزشکان در هلند بهره‌ مند شوند. اما دیگر علت اقبال متخصصان این رشته به کار در کشور هلند، بالابودن درآمد دندانپزشکان در هلند، است.

به طور میانگین درآمد دندانپزشکان در هلند سالانه حدود 134 هزار یورو می باشد. از آنجا که میانگین هزینه زندگی هر فرد در کشور هلند، ماهانه حدود 800 یورو است، می توان رقم ذکر شده را بسیار مناسب قلمداد کرد و سطح رفاه مناسبی را برای دندانپزشکان در این کشور متصور بود. البته این ارقام به صورت میانگین مطرح شده است و درآمد دندانپزشکان در هلند بسته به تخصص ها و مهارت هایشان و همچنین سوابق شغلی و تسلطی که در زبان هلندی دارند، می توانند بالاتر از ارقام ذکر شده نیز باشد. همچنین شرایط کارفرما و محل خدمت این افراد در کشور هلند نیز دیگر فاکتور موثر در تعیین درآمد آنان در این کشور اروپایی به شمار می رود.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در اتریش

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به هلند و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.