استخدام دندانپزشک در فرانسه

فرانسه دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا را نیز می توان یک مقصد کاریابی برای هموطنان عزیزمان که علاقمند کار در خارج از کشور هستند، به حساب آورد. در میان مشاغل و رشته های مختلف، شرایط بازار کار این کشور بیشترین فرصت های شغلی را برای شاغلین بخش سلامت دارد. از این رو متخصصان رشته های مرتبط با سیستم بهداشت و درمان از جمله دندانپزشکان از سراسر دنیا، شانس ورود به بازار کار این کشور را دارا هستند. در این مطلب برای دندانپزشکان ایرانی مشتاق ورود به بازار کار اروپا، شرایط استخدام دندانپزشک در فرانسه را شرح می دهیم.

مشتاقان استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در فرانسه در صورت تحصیل در دانشگاه های خود این کشور، بدون نیاز به معادل سازی مدارک، بلافاصله پس از اتمام تحصیلات، و فارع از ملیتشان می ‌توانند وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شده و مشغول به کار شوند. در حقیقت بلافاصله پس از اتمام تحصیلات، مدرک این افراد مورد تایید قرار گرفته و مجوز کار در نظام سلامت فرانسه را بدست می آورند. همچنین به علت یکسان بودن سیستم آموزشی در کلیه کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا، افرادی که این رشته را در سایر کشورهای قاره سبز که عضو این کنوانسیون هستند نیز تحصیل کرده باشند، می ‌توانند بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی، از فرصت استخدام دندانپزشک در فرانسه بهره مند گردند. زیرا صلاحیت علمی آن ها برای نظام سلامت فرانسه اثبات شده است. این افراد تنها می بایست یک مدرک زبان فرانسه ارائه نمایند تا مجوز کار در نظام سلامت این کشور را دریافت کنند. هموطنان عزیزمان که در هر یک از کشورهای اروپایی به تحصیل رشته دندانپزشکی پرداخته اند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای ورود به بازار کار این کشور و سیستم بهداشت و درمان سوئد هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. این عزیزان مستقیماً می ‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند و نیازی نیست مدارک تحصیلی علوم پزشکی خود را در این کشور معادل سازی کنند.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در انگلیس

اما شرایط برای افرادی که به تحصیل رشته دندانپزشکی در در کشورهایی به جز کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا از جمله ایران پرداخته اند، کمی دشوارتر است و آنان باید حتماً فرایند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در فرانسه را طی کنند تا شانس کاریابی دندانپزشکان در فرانسه را به دست آورند. فرآیند معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی در این کشور به طور کلی دشوار است و برای موفقیت در آن به مشاوره با افراد خبره و مطالعه کافی نیاز است.

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی دندانپزشکان در فرانسه باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشند و در این مورد الزام وجود دارد. رشته دندانپزشکی نیز مانند سایر رشته های مرتبط با بخش سلامت، از رشته هایی است که در آن به ارتباط کلامی با مردم، به ویژه بیماران و سایر اعضای کادر درمان نیاز فراوانی است و نمی توان تصور کرد فردی به زبان یک کشور تسلط کافی نداشته و در سیستم بهداشت و درمان آن به فعالیت بپردازد. این مورد به دندانپزشکان مختص نیست و به عنوان مثال مشتاقان استفاده از فرصت استخدام داروساز در فرانسه نیز باید مدرک زبان فرانسوی ارائه نمایند.

 

کاریابی دندانپزشکان در فرانسه

پس از اینکه متقاضیان کاریابی دندانپزشکان در فرانسه، با کارفرمایان فعال در این کشور مکاتبه کردند، درصورت تایید اولیه مدارک، باید در آزمون های علوم پزشکی این کشور شرکت کنند تا صلاحیت خود را به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات نمایند و بتوانند مجوز کار را در نظام سلامت فرانسه به دست آورند. افرادی که در آزمون ذکر شده موفقیت به دست می آورند در واقع معادل یک دندانپزشک فرانسوی دارای صلاحیت علمی برای کار در سیستم بهداشتی درمانی کشور شناخته می شوند و سپس باید دوره کارورزی را در مراکز بهداشت و درمانی این کشور بگذرانند. در پایان تمامی این مراحل، اجازه کار رسمی به عنوان یک دندانپزشک در کشور فرانسه به متقاضی اعطا می گردد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

روال کار به این صورت است که متقاضیان باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و بر اساس آن ویزای کار فرانسه را اخذ نمایند، البته این شانس نیز وجود دارد که یک ویزای جستجوی کار دریافت کرده و در زمان محدودی که به آن ها داده می شود، در خاک فرانسه به دنبال کار بگردند و صد البته روش دوم به هیچ وجه توصیه نمی شود. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در فرانسه باید از کشور مبدا برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور اقدام نموده و مذاکرات شغلی با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان فرانسه را از کشور مبدا انجام دهند. برای این منظور علاوه بر دانش پزشکی، این افراد باید به زبان فرانسوی نیز تسلط کافی داشته باشند. همچنین آشنایی با فنون مذاکرات شغلی و همچنین شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور فرانسه نیز از دیگر مواردی است که مورد نیاز این افراد در طول مصاحبه شغلی خواهد بود. البته متاسفانه بسیاری از مشتاقان کاریابی دندانپزشکان در فرانسه با این موارد آشنایی کافی ندارد و از این رو نمی توانند شخصا در این زمینه موفقیتی به دست آورند.

بدین علت، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می تواند برای این عزیزان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها سابقه درخشان در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه در زمینه های تخصصی علوم پزشکی به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در زمینه اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای فعال در این کشور می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی خدماتی متنوع ارائه داده و علاوه بر کاریابی پزشکان و دندانپزشکان در فرانسه، در زمینه استخدام پزشک در اتریش، آلمان، انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سوئیس، قطر، کویت، عمان و سایر کشورهای دنیا نیز آماده کمک به هموطنان عزیزمان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در سوئد

 

درآمد دندانپزشکان در فرانسه

دندانپزشکی یکی از پردرآمد ترین مشاغل در کشور فرانسه به حساب می آید .از اصلی ترین علل اقبال دندانپزشکان به استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در فرانسه، علاوه بر کمبود نیروی کار دندانپزشکی و فرصت های زیاد شغلی در بازار کار این کشور برای متخصصان این رشته، از دیگر علل اقبال دندانپزشکان به استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در فرانسه، بالابودن درآمد دندانپزشکان در فرانسه است.میانگین درآمد دندانپزشکان در فرانسه 106026 یورو در سال است که البته افرادی که متخصص یا فوق تخصص هستند قطعا درآمد بالاتری خواهند داشت.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به فرانسه و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.