استخدام دندانپزشک در دبی

کشور امارات متحده عربی و به ویژه شیخ نشین دبی سالهاست به عنوان یک مقصد عالی برای متقاضیان کاریابی بین المللی از سراسر دنیا شناخته می شود و متخصصان رشته های مختلف و حتی کارگران ساده نیز متقاضی ورود به بازار کار این کشور هستند. برای متخصصان بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان نیز فرصت استخدام و ورود به بازار کار این کشور وجود دارد. دندانپزشکان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همه ساله عده زیادی از آنان متقاضی ورود به بازار کار کشور امارات متحده عربی و به ویژه دبی می باشند. در این مطلب به شرایط استخدام دندانپزشک در دبی و امارات متحده عربی به طور کلی اشاره می نماییم

همانند سایر کشورهای دنیا متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در دبی و امارات به طور کلی نیز باید حتماً مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را دریافت نمود. افرادی که در دانشگاه ‌های خود کشور امارات متحده عربی به تحصیل رشته های علوم پزشکی پرداخته اند، فارغ از ملیت شان به طور مستقیم و بدون انجام هیچ پروسه ‌ای، مجوز کار در نظام سلامت این کشور را دریافت می ‌کنند. اما افرادی که به تحصیل رشته های مرتبط با نظام سلامت و علوم پزشکی از جمله دندانپزشکی در دانشگاه های سایر کشورهای دنیا می پردازند، در صورتی که قصد استفاده از فرصت کار در نظام سلامت کشور امارات و به ویژه شیخ ‌نشین دبی را داشته باشند، باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند بدین منظور این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال نمایند تا شرایط آنان مورد ارزشیابی قرار گیرد. در صورتی که تاییدیه اولیه را دریافت نمایند، می بایست در آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی در کشور امارات شرکت نموده و در صورت اخذ نمره قبولی به عنوان کارورز وارد نظام سلامت این کشور شوند و پس از گذراندن دوره کارورزی که معمولاً حدود شش ماه به طول می ‌انجامد، به آنان مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان امارات متحده عربی به طور کلی و شیخ نشین دبی اعطا می گردد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در ایرلند

 

کاریابی دندانپزشکان در امارات

علاوه بر پروسه معادل سازی مدارک که برای اخذ مجوز کار در کشور امارات یک الزام به حساب می آید، متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی دندانپزشکان در امارات باید حتماً یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور نیز برای اخذ لایسنس دریافت نمایند تا از این طریق بتوانند ویزای کار کشور امارات را اخذ کنند. برای این منظور می بایست این افراد مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد، معمولاً از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی که عموماً به صورت آنلاین برگزار می شود، دعوت به عمل می آید. در این مصاحبه شغلی این افراد باید تسلط خود به زبان‌ های انگلیسی و در صورت امکان عربی را به همراه دانش رشته تخصصی خود به کارفرمایان اثبات نمایند و آنان را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می‌توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنان  دریافت نموده و از این طریق با اخذ ویزای کار کشور امارات وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور شوند. بحث زبان از مزایای کشور امارات و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان به حساب می آید. زیرا به این علت که اکثر کلینیک های کشورهایی چون امارات، عمان، قطر و کویت توسط کارفرمایان بین المللی اداره می شود، برای استخدام در آن ها نیز نیازی لزوما به تسلط به زبان عربی وجود ندارد و متقاضیان می توانند فقط با ارائه یک مدرک زبان انگلیسی معتبر در این کشورها مشغول به کار شوند. آزمون معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی در این کشورها نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود و به همین علت شرایط افرادی که قصد کار دندانپزشکی در این کشورها را دارند بسیار ساده تر از بسیاری از کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در انگلیس

متاسفانه بسیاری از هموطنان به علت عدم آشنایی با فنون مصاحبه های شغلی بین المللی نمی ‌توانند توفیق چندانی در این زمینه کسب کنند. به همین دلیل برای آنان استفاده از خدمات کاریابی بین المللی می تواند راه گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربیات موفق در زمینه اعزام نیروی کار بخش سلامت به کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان آماده ارائه خدمات به متقاضیان کاریابی دندانپزشکان در امارات است. البته باید در نظر داشت شرایط ورود به بازار کار کشور امارات برای ایرانیان سخت ‌تر است و ویزای کار امارات به راحتی کشورهایی چون عمان و قطر به دندانپزشکان ایرانی اعطا نمی شود. همچنین فرآیند معادل سازی مدارک نیز برای افرادی که قصد استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در قطر و یا استخدام دندانپزشک در کویت را دارند بسیار ساده تر از کشور امارات است. در این دو کشور هیچ لزومی ندارد فرد متقاضی در  ابتدای امر مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نموده و پس از آن برای کارفرما مورد نظر به کار مشغول شود. بلکه متقاضیان باید جاب آفر دریافت نموده و از این طریق ویزای کار این کشورها را اخذ نمایند و وارد این کشورها شده و برای کارفرمای مورد نظر مشغول به کار شوند در همین حین می‌ توانند به طور موازی معادل سازی مدارک خود را نیز کلید بزنند و پیش ببرند. همچنین  همین دوره کار برای کارفرمای مورد نظر نیز به عنوان دوره کارورزی برای آنان به حساب خواهد آمد.

 

درآمد دندانپزشکان در دبی

به طور کلی سطح درآمدها در کشور امارات بالاست و درآمد دندانپزشکان در دبی و به‌ طور کلی کشور امارات متحده عربی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور میانگین درآمد دندانپزشکان در دبی و سایر شیخ نشین های کشور امارات متحده عربی حدود ۲۶۵۰۰ درهم امارات است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و درآمد دندانپزشکان در سایر کشورهای دنیا رقم قابل توجهی به حساب می آید. البته این رقم فقط یک میانگین بوده و یک رقم ثابت برای کلیه دندانپزشکان به حساب نمی آید و طبیعتاً هر چه سابقه کاری و تجربه شغلی این افراد بالاتر باشد، می توانند درآمد بیشتری به دست آورند. علاوه بر این از دیگر فاکتورهای تعیین کننده درآمد دندانپزشکان در دبی و سایر شیخ نشین های کشور امارات متحده عربی، شرایط کارفرما می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در عمان

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به دبی و کشور امارات و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.