استخدام دندانپزشک در استرالیا

همانطور که می دانیم کشور مهاجر پذیر استرالیا با کمبود نیروی کار در زمینه مشاغل مربوط به بخش بهداشت و درمان و سلامت مواجه است و در عین حال شرایط درآمدی و شغلی بسیار مناسبی نیز برای متخصصان این رشته ها در این کشور فراهم است. به همین جهت برای دندانپزشکان از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان ایران نیز استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در استرالیا بسیار مورد توجه است.

در استرالیا دندانپزشکان هم می ‌توانند برای خود مطب شخصی دایر کنند، یا اینکه در بیمارستان ها، کلینیک ها، درمانگاه ها، و یا مراکز درمانی بزرگ و کوچک در این کشور مشغول به کار شوند و دندانپزشکانی که در خارج از کشور استرالیا و نیوزیلند به تحصیل پرداخته باشند برای اینکه از فرصت استخدام دندانپزشک در استرالیا بهره مند کردن حتما باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند.

در گام اول متقاضیان باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را به انجمن دندانپزشکی استرالیا ارسال نمایند. دانشنامه و ریز نمرات رشته دندانپزشکی عمومی به همراه کارت نظام پزشکی باید حتماً در میان مدارک ارسال شده وجود داشته باشد. سازمان دندانپزشکی  استرالیا یا همان ADC مدارک را بررسی کرده و در صورت تایید اولیه به متقاضیان اجازه شرکت در آزمون معادل سازی اعطا می شود هزینه بررسی مدارک توسط این سازمان حدود ۶۱۰ دلار استرالیا است.

اولین مرحله از آزمون ADC به صورت کتبی برگزار می شود و در آن دانش دندانپزشکی متقاضیان در قالب ۸۰ سوال چهار گزینه ‌ای مورد آزمایش قرار می گیرد. هر ساله در ماه‌ های مارس و سپتامبر در داخل کشور استرالیا و همچنین کشورهای دیگری از جمله کشورهای همسایه ما همچون ترکیه و امارات متحده عربی، این مرحله از آزمون برگزار می گردد. هزینه شرکت در این آزمون کتبی ۲ هزار دلار استرالیا است. افرادی که در این آزمون موفق شوند، می توانند در آزمون عملی انجمن دندانپزشکی استرالیا نیز شرکت نمایند. آزمون عملی انجمن دندانپزشکی استرالیا که در تمامی زمان های سال در خاک کشور استرالیا برگزار می شود, آزمونی دو روزه است که هزینه شرکت در آن ۴۵۰۰ دلار استرالیا می باشد. پذیرفته شدگان این آزمون در صورتی که مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند، می توانند به عنوان یک دندانپزشک رجیستر شده به شمار آمده و در کشور استرالیا به عنوان دندانپزشک مشغول به کار شوند. حداقل نمره خواسته شده در آزمون‌ های زبان انگلیسی برای این منظور ۷ در آزمون آیلتس، B در آزمون OET، ۶۵ در آزمون  pte، و ۲۴ در آزمون تافل آی بی تی می باشد. همچنین در هر یک از ۴ مهارت زبان انگلیسی نیز در در هر یک از این آزمون ها حداقلی تعیین شده است که باید متقاضیان باید آن را اخذ نمایند.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در سوئد

 

کاریابی دندانپزشکان در استرالیا

بهترین حالت برای استفاده از فرصت کاریابی دندانپزشکان در استرالیا این است که متقاضیان از کشور مبدا با کارفرمایان بخش سلامت استرالیا مذاکره نمایند و یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از کارفرمایان فعال در بخش سلامت این کشور دریافت کنند و از این طریق ویزای کار دریافت نموده و وارد کشور استرالیا شوند. برای این منظور این افراد باید علاوه بر تسلط به دانش دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز تسلط بالایی داشته و همچنین با فنون مذاکرات شغلی آشنایی کافی داشته باشند. همچنین آشنایی با شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور استرالیا نیز می ‌تواند به آنان کمک نماید.

بهترین کار برای کم کردن ریسک برای متقاضیان استخدام دندانپزشک در استرالیا استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی می باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار پزشکی، دندانپزشکی، و داروسازی به کشورهای مختلف از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان، اتریش، آلمان، سوئیس، و … آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد. تجربه پرونده های موفق بسیار زیاد در زمینه اعزام نیروی کار رشته های علوم پزشکی به کشورهای مختلف از جمله استرالیا موجب شده تیم کارشناسان این کاریابی بین المللی با شرایط استخدام و مصاحبه ‌های شغلی در کشورهای مختلف از جمله استرالیا آشنایی کافی پیدا کرده و بتوانند بهترین خدمات را در این زمینه به هموطنان عزیز ارائه نمایند.

 

درآمد دندانپزشکان در استرالیا

آمار ارائه شده در سال ۲۰۱۹ نشان می ‌دهد که میانگین درآمد دندانپزشکان در استرالیا سالانه حدود ۱۳۴ هزار دلار استرالیا می باشد که رقمی بسیار مناسب هم نسبت به هزینه های زندگی در این کشور و هم نسبت به درآمد دندانپزشکان در سایر کشورهای مهاجر پذیر دنیا به شمار می ‌رود.

همچنین بخوانید:  استخدام دندانپزشک در کویت

البته این رقم که ذکر شد میانگین درآمد دندانپزشکان در استرالیا است و قطعاً درآمد آنان در این کشور بسته به میزان سابقه شغلی و تجربه کاری و همچنین دانش و تخصص های بدست آمده توسط این افراد و همچنین بسته به شرایط کارفرما می تواند بالاتر یا پایین تر باشد. طبیعی است درآمد دندانپزشکان در استرالیا با سابقه کاری بالا و همچنین داشتن تخصص‌ های ویژه بسیار بالاتر از رقم ذکر شده است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.