استخدام دامپزشک در کانادا

در دهه اخیر، دامپزشکان زیادی برای دستیابی به شرایط مناسب تر زندگی برای خود و ساختن آیینده ای بهتر برای خانواده شان و همچنین کسب درآمد بهتر به جستجوی کار در خارج از کشور روی آورده اند. طبیعی است برای آنان، یکی از اصلی ترین گزینه ها کشور مهاجر پذیر کانادا به حساب ‌آید. زیرا این کشور به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای دنیا در زمینه صنعت دامپروری، بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به این رشته داراست. در کشوری مانند کانادا نه تنها عده زیادی از مردم به نگهداری حیوانات خانگی می پردازند، بلکه توجه ویژه ای نیز به دامپروری سیستماتیک مبذول داشته می شود و بخش دامپروری سهم قابل توجهی از اقتصاد این کشور را داراست. به همین دلیل بازار کار این رشته در کشور کانادا بسیار مناسب است و پیش بینی می شود تا سال 2026 بازار کار این رشته در کشور کانادا 19 درصد رشد بیشتر را تجربه نماید. از این رو در میان دامپزشکان ایرانی نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در کانادا سال به سال رو به افزایش است. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام دامپزشک در کانادا و همچنین شرایط کار و درآمد دامپزشکان در کانادا بپردازیم.

دامپزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در کانادا شوند، می توانند شانس استخدام دامپزشک در کانادا در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی این کشور و همچنین اقامت کاری در این کشور را داشته باشند. در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده شانس اخذ اقامت دائم کانادا  را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در دانشگاه های سایر نقاط دنیا به جز آمریکا، به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشک در کانادا باید بگذرانند، نیست. در صورتی که فرد متقاضی خواهان اقدام برای مهاجرت از طریق احراز صلاحیت حرفه ای باشد، باید پس از پس آزمون های تئوری و بالینی مجوز دامپزشکی در این کشور بر آید.  این آزمون شامل آزمون علوم پایه و کلینیکال، آزمون مجوز دامپزشکی آمریکای شمالی، آزمون ارزیابی جرای مقدماتی و آزمون تخصصی کلینیکال می باشد. افراد پذیرفته شده در این آزمون ها در صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسه برای استان کبک)، می توانند پروانه صلاحیت و اجازه کار دامپزشکی در کانادا موسوم به QC را دریافت کنند. 

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در نروژ

تحصیلکردگان این رشته که در سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده اند، بعلت اینکه استاندارد آموزش های کشور محل تحصیل آن ها با کانادا متفاوت است، باید صلاحیت خود را به انجمن دامپزشکی کشور کانادا موسوم به CVMA اثبات کنند تا مجوز کار به عنوان دامپزشک در این کشور را به دست آورند. افرادی که قصد استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در کانادا را دارند، برای اشتغال در هر استان از این کشور پهناور، نیازمند ثبت صلاحیت حرفه ‌ای خود در آن استان هستند و هر استان قوانین و استانداردهای مخصوص خود را دارد. در برخی از استان های این کشور علاوه بر آزمون هیئت آزمون های ملی کشور کانادا موسوم به NEB، برای اعطای صلاحیت حرفه ای به دامپزشکان، شرکت در آزمون استانی نیز لازم است.

 

کاریابی دامپزشکان در کانادا

رشته دامپزشکی در میان لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار گرفته است و سازمان ارزشیابی مدارک متخصصان این رشته در کشور کانادا، انجمن دامپزشکان می باشد. از این رو فرصت کاریابی دامپزشکان در کانادا برای متخصصان این رشته که در سایر نقاط جهان تحصیل کرده اند وجود دارد. متقاضیان برای ارزشیابی مدارک خود در این کشور باید مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند که عبارتند از: ریز نمرات مدرک تحصیلی به زبان اصلی و کپی نسخه ترجمه شده به زبان انگلیسی در صورت نیاز، ریز نمرات امتحان تخصصی دامپزشکی از کشور کانادا، گواهی نامه یا دانشنامه به زبان اصلی و نسخه  ترجمه شده به زبان انگلیسی در صورت نیاز، گواهی گذراندن دوره های آموزشی اینترشیپ دامپزشکی (در صورت نیاز)، مدارک و مستندات دال بر عضویت در انجمن مربوطه در صورت وجود، مدارک و مستندات از سوابق اشتغال از زمان فارغ التحصیلی تا به امروز، مدارک و مستندات حاکی از ثبت نام یا مجوز در صورت نیاز، کپی صفحه اول پاسپورت، مدارک و مستندات دال بر تسلط به زبان انگلیسی (مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس). متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در کانادا، باید در هر یک از مهارت های 4 گانه آزمون آیلتس، حداقل نمره 7 را کسب نمایند. البته معادل نمره ذکر شده در آزمون آیلتس، در آزمون های معتبر دیگر همچون تافل نیز می تواند مورد قبول واقع شود. اما اگر این افراد قصد ورود به بازار کار استان فرانسوی زبان کبک را داشته باشند، مدرک زبان فرانسوی با نمره 60% در هر یک از مهارت های آزمون، مورد نیاز آن ها خواهد بود.

طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی دامپزشکان در کانادا نیز گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در کانادا و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در کانادا باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در کانادا سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند، مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از انجمن دامپزشکی کانادا دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در اتریش

در تمامی سالهای اخیر کشور کانادا با توجه به گسترش صنعت دامپروری خود، با کمبود دامپزشک مواجه بوده است و همه ساله رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار دامپزشکی در کشورهایی با فرصت شغلی بیشتری روبرو هستند که فرهنگ نگه داری حیوانات در منازل در میان مردم آن کشورها بیشتر جا افتاده است. با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم کانادا علاقه به نگهداری حیوانات خانگی دارند، بازار کار برای دامپزشکان در این کشور برای ارائه خدمات درمانی بهتر به حیوانات خانگی مردم این کشور بسیار مناسب است. دوما در کشور پیشرفته ای مانند کانادا به دامپروری سیستماتیک توجه خاصی می شود. در واقع در این کشور مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا دامپروری علمی و اصولی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم با جدیت تمام دنبال می شود. از این رو در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای دامپزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان مناسب است و فرصت استخدام دامپزشک در کانادا را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری در کنار فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته به حساب آورد.

یکی از مزایای فرصت کاریابی دامپزشکان در کانادا که برای آنان بسیار جذابیت دارد، امکان اخذ اقامت دائم کشور کاناداست که خود مزیتی بسیار مهم به حساب می آید. همچنین از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در کانادا از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در کانادا هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در کانادا را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد. البته شرایط سنی در اخذ ویزای کار کانادا لحاظ شده و افرادی که شرایط سنی مناسب تری داشته باشند، امتیاز بیشتری از این فاکتور را بدست می آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در نیوزلند

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به کانادا و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات درمانی کانادا برای مشتاقان استخدام دامپزشک در کانادا می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار کانادا و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

درآمد دامپزشکان در کانادا

در کشور کانادا متخصصان دامپزشکی از درآمد بسیار بالایی در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور برخوردارند و به همین جهت است که سال به سال مشتاقان کاریابی دامپزشکان در کانادا بیشتر می شوند. البته درآمد دامپزشکان در کانادا بسته به استانی که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. درآمد دامپزشکان در کانادا بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد دامپزشکان در کانادا 85 هزار دلار کانادا در سال است، این در حالی است که دامپزشکان با تجربه کاری بالا و همچنین دارای تخصص های بالاتر، به طور میانگین حدود 139 هزار دلار در سال درآمد به دست می آورند. دامپزشکانی که تازه وارد بازار کار شده اند نیز به طور میانگین بیش از 30 هزار دلار در سال درآمد دارند. بهترین بازار کار این رشته مربوط به استان های نوااسکوشیا، کبک، آلبرتا و منیتوبا است. همچنین بازار کار دامپزشکی در استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان نیز مناسب است.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.