استخدام دامپزشک در دانمارک

کشور دانمارک از کشورهای مهاجرپذیر منطقه اسکاندیناوی در قاره سبز به شمار می رود. پویایی اقتصاد و در عین حال کمبود نیروی کار فعال که در اثر کاهش نرخ زاد و ولد در دهه های گذشته پدید آمده موجب شده در بازار کار این کشور فرصت های فراوانی برای متخصصان رشته های مختلف موجود باشد. این کشور صنعتی در تولید بسیاری از نیازهای اساسی مردم خود، به خودکفایی قابل قبولی رسیده و یکی از این بخش ها صنایع غذایی است که با تکیه بر کشاورزی و دامپروری مکانیزه، امکانپذیر شده است. طبیعتا در کشوری که دامپروری مکانیزه و مدرن به صورت گسترده در حال اجراست، بازار کار مناسبی نیز برای دامپزشکان وجود دارد. علاوه بر این یکی از مواردی که در فرهنگ زندگی مردم کشورهای اروپایی جا افتاده، نگهداری از حیوانات خانگی می باشد و دانمارک نیز از این قاعده مستثنی نیست. به ویژه اینکه جمعیت این کشور مرتب رو به پیری میل می کند و در میان سالمندان، تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی بیشتر است. از این رو می توان فرصت های شغلی زیادی را برای دامپزشکان در کشور دانمارک متصور بود. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی دامپزشکان عزیز، شرایط استخدام دامپزشک در دانمارک را تشریح نماییم.

می دانیم که همانند سایر کشورها، در دانمارک نیز تنها دامپزشکانی که مدارک تحصیلیشان تایید شده باشد، می توانند شانس استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در دانمارک در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی و همچنین اخذ اقامت کاری در این کشور را داشته باشند. در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده، شانس اخذ اقامت دائم دانمارک را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در کشورهای غیر عضو کنوانسیون بولونیا به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشکان در دانمارک باید طی کنند، نیست. در ادامه به شرایط معادل سازی مدارک در این کشور می پردازیم.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در کانادا

کاریابی دامپزشکان در دانمارک

شرط تسلط به زبان و ارائه یک مدرک زبان معتبر برای ورود به بازار کار دامپزشکی در کشور دانمارک نیز وجود دارد، البته این شرط مختص کشور دانمارک نیست و در اغلب کشورهای مهاجرپذیر، بدون داشتن تسلط به زبان آن کشور نمی توان در مشاغلی مانند دامپزشکی مشغول به کار شد. دامپزشکان متقاضی بهره مندی از فرصت استخدام دامپزشک در دانمارک باید برای اخذ مجوز کار طبابت در این کشور مدرک زبان دانمارکی در سطح حداقل B2 داشته باشند. افرادی که این رشته را در خود دانمارک یا سایر کشورهای اروپایی عضو کنوانسیون بولونیا تحصیل کرده باشند، بدون هیچ فرآیندی و فقط با اثبات تسلط به زبان دانمارکی از طریق ارائه مدرک زبان، مجوز کار به عنوان دامپزشک در دانمارک را دریافت می کنند. اما برای افرادی که در سایر کشورهای دنیا از جمله ایران تحصیل کرده اند، در صورتی مه متقاضی کاریابی دامپزشکان در دانمارک باشند، گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور الزامیست. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در دانمارک و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در دانمارک باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در دانمارک سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت کارورزی را در این کشور بگذرانند، گواهی اجازه طبابت را از نظام دامپزشکی دانمارک دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

در سالهای اخیر کشور دانمارک با کمبود دامپزشک نیز مانند بسیاری دیگر از تخصص ها روبرو بوده و رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. با توجه به اهمیتی که به کیفیت مواد غذایی تولیدی در این کشور داده می شود، فرصت های شغلی فراوانی برای دامپزشک ها در این کشور مهیاست. در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت فرصت استخدام دامپزشک در دانمارک را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته در کنار فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا و کانادا به حساب آورد.

از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در دانمارک از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در دانمارک هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در دانمارک را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه و پرونده های پرشمار موفق در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به دانمارک و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته در آن ها مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات فعال در ابن کشور برای مشتاقان استخدام دامپزشک در دانمارک می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار دانمارک و غیره را نیز ارائه می نماید. مدیریت این کاریابی بین المللی، سال ها در کشورهای مختلف اروپایی به زندگی، کار و تحصیل پرداخته و به خوبی با زیر و بم شرایط بازار کار و کاریابی رشته های مختلف در این کشورها آشنایی دارد، از این رو می تواند هموطنان عزیز را در مسیر کاریابی در کشورهای قاره سبز، به خوبی راهنمایی نماید.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در انگلیس

درآمد دامپزشکان در دانمارک

عموما در کشور دانمارک متخصصان اغلب مشاغل درآمدی متناسب با هزینه های زندگی در این کشور دارند و دامپزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. میانگین درآمد افراد شاغل در کشور دانمارک معادل حدود 4000 یورو در ماه است. به همین جهت است که سال به سال عده مشتاقان کاریابی دامپزشکان در دانمارک بیشتر می شود. البته درآمد دامپزشکان در دانمارک بسته به شهری که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. همچنین درآمد دامپزشکان در دانمارک بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است.

  کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به دانمارک و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.