استخدام دامپزشک در انگلیس

در سنوات گذشته، دامپزشکان زیادی نیز مانند متخصصان و فارغ التحصیلان رشته های دیگر، به مهاجرت کاری اندیشیده و سعی در ایجاد شرایط بهتری برای زندگی خود و خانواده شان از این طریق داشته اند. طبیعتا انتخاب کشوری که در آن بازار کار مناسبی برای رشته دامپزشکی فراهم بوده و میانگین درآمد دامپزشکان در آن بالاست، مطلوب این افراد می باشد. انگلستان برای این عزیزان می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه های پیش رو به حساب آید. زیرا این کشور اروپایی که دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای دنیا در زمینه صنعت دامپروری، بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به این رشته داراست. همچنین در کشوری مانند انگلیس عده زیادی از مردم به نگهداری حیوانات خانگی می پردازند، و این موضوع خود باعث بهبود بازار کار رشته دامپزشکی شده است. در این کشور نیز مانند سایر کشورهای پیشرفته، توجه ویژه ای نیز به دامپروری سیستماتیک و مدرن، مبذول داشته می شود و بخش دامپروری و صنایع وابسته، سهم قابل توجهی از اقتصاد این کشور را داراست. از این رو در میان دامپزشکان ایرانی نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در انگلیس سال به سال رو به افزایش است. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام دامپزشک در انگلیس و همچنین شرایط کار و درآمد دامپزشکان در انگلیس بپردازیم.

باید در نظر داشت که تنها دامپزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در انگلیس شوند، می توانند شانس استخدام دامپزشک در انگلیس در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی این کشور و همچنین اقامت کاری در این کشور را داشته باشند. در نهایت این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده، شانس اخذ اقامت دائم انگلیس  را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در دانشگاه های سایر نقاط دنیا، به جز کشورهای عضو کنوانسیون بولونیا، به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشکان در انگلیس باید بگذرانند، نیست. در صورتی که فرد متقاضی، خواهان اقدام برای مهاجرت از طریق احراز صلاحیت حرفه ای باشد، باید از پس آزمون های تئوری و بالینی مجوز دامپزشکی در این کشور بر آید. افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان و به طور دقیق تر کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و هند نیز به تحصیل این رشته پرداخته باشند، اکثر واحدهای گذرانده شده آن ها مورد قبول است و با فرآیندی نسبتا ساده، شانس کاریابی دامپزشکان در انگلستان را می توانند به دست آورند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

اما تحصیلکردگان این رشته که در سایر کشورهای دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران تحصیل کرده اند، بعلت اینکه استاندارد آموزش های کشور محل تحصیل آن ها با انگلیس متفاوت است، باید صلاحیت خود را به انجمن دامپزشکی کشور انگلیس اثبات کنند تا مجوز کار به عنوان دامپزشک در این کشور را به دست آورند.

 

کاریابی دامپزشکان در انگلستان

دولت کشور انگلستان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را منتشر می کند و افرادی که دارای مدرک آکادمیک و تخصص در این مشاغل باشند، شانس زیادی برای دریافت دعوت نامه شغلی دارند. برخی از مشاغل مورد نیاز در این کشور عبارتند از: زمین شناس، ژئوفیزیک، مهندس معمار، مهندس عمران، مهندس برق، مهندس الکترونیک، متخصصان طراحی و توسعه وب، روان شناس، دامپزشک، متخصصین گفتار درمانی، پرستاران، هنرمند، نوازنده، طراحان گرافیک، جوشکار، سرآشپز و غیره. از این رو فرصت کاریابی دامپزشکان در انگلیس برای متخصصان این رشته که در سایر نقاط جهان تحصیل کرده اند وجود دارد. متقاضیان برای ارزشیابی مدارک خود در این کشور باید مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند که عبارتند از: ریز نمرات مدرک تحصیلی به زبان اصلی و کپی نسخه ترجمه شده به زبان انگلیسی در صورت نیاز، ریز نمرات امتحان تخصصی دامپزشکی از کشور انگلیس، گواهی نامه یا دانشنامه به زبان اصلی و نسخه  ترجمه شده به زبان انگلیسی در صورت نیاز، گواهی گذراندن دوره های آموزشی اینترشیپ دامپزشکی (در صورت نیاز)، مدارک و مستندات دال بر عضویت در انجمن مربوطه در صورت وجود، مدارک و مستندات از سوابق اشتغال از زمان فارغ التحصیلی تا به امروز، مدارک و مستندات حاکی از ثبت نام یا مجوز در صورت نیاز، کپی صفحه اول پاسپورت، مدارک و مستندات دال بر تسلط به زبان انگلیسی (مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس). متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در انگلیس، باید در هر یک از مهارت های 4 گانه آزمون آیلتس، حداقل نمره 7 را کسب نمایند. البته معادل نمره ذکر شده در آزمون آیلتس، در آزمون های معتبر دیگر همچون تافل نیز می تواند مورد قبول واقع شود.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در نیوزلند

طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی دامپزشکان در انگلیس نیز گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در انگلیس و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در انگلیس باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در انگلیس سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند، مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از انجمن دامپزشکی انگلیس دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند

در تمامی سالهای اخیر کشور انگلیس با توجه به گسترش صنعت دامپروری خود، با کمبود دامپزشک مواجه بوده است و همه ساله رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار دامپزشکی در کشورهایی با فرصت شغلی بیشتری روبرو هستند که فرهنگ نگه داری حیوانات در منازل در میان مردم آن کشورها بیشتر جا افتاده است. با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم انگلیس علاقه به نگهداری حیوانات خانگی دارند، بازار کار برای دامپزشکان در این کشور برای ارائه خدمات درمانی بهتر به حیوانات خانگی مردم این کشور بسیار مناسب است. دوما در کشور پیشرفته ای مانند انگلیس به دامپروری سیستماتیک توجه خاصی می شود. در واقع در این کشور مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا دامپروری علمی و اصولی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم با جدیت تمام دنبال می شود. از این رو در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای دامپزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان مناسب است و فرصت استخدام دامپزشک در انگلیس را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری در کنار فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته به حساب آورد.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در سوئیس

یکی از مزایای فرصت کاریابی دامپزشکان در انگلیس که برای آنان بسیار جذابیت دارد، امکان اخذ اقامت دائم کشور انگلیس است که خود مزیتی بسیار مهم به حساب می آید. همچنین از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در انگلیس از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در انگلیس هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در انگلیس را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد. البته شرایط سنی در اخذ ویزای کار انگلیس لحاظ شده و افرادی که شرایط سنی مناسب تری داشته باشند، امتیاز بیشتری از این فاکتور را بدست می آورند.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به انگلیس و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات درمانی انگلیس برای مشتاقان استخدام دامپزشک در انگلیس می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار انگلیس و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

درآمد دامپزشکان در انگلیس

در کشور انگلیس متخصصان دامپزشکی از درآمد بسیار بالایی در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور برخوردارند و به همین جهت است که سال به سال مشتاقان کاریابی دامپزشکان در انگلیس بیشتر می شوند. البته درآمد دامپزشکان در انگلیس بسته به شهری که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. درآمد دامپزشکان در انگلیس بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد دامپزشکان در انگلیس 2800 پوند درماه در ابتدای فارغ التحصیلی درآمد دارند.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه خدمات در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به انگلیس و سایر کشورها می باشد. در ذیل، شماره تماس این کاریابی بین المللی ذکر شده است:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.