استخدام دامپزشک در آلمان

همانند متخصصان سایر مشاغل، بسیاری از دامپزشکان نیز به هدف دستیابی به شرایط مناسب تر زندگی برای خود و خانواده شان و همچنین کسب درآمد بهتر به جستجوی کار در خارج از کشور روی آورده اند. برای این افراد، یکی از اصلی ترین گزینه های پیش رو، قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا که اصلی ترین کشور مهاجرپذیر در قاره سبز به شمار می رود، یعنی کشور آلمان است. زیرا این کشور پیشرفته، بازار کار مناسبی برای رشته های مربوط به بخش بهداشت و درمان و سلامت داراست. در آلمان مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا، نه تنها عده زیادی از مردم به نگهداری حیوانات خانگی می پردازند، بلکه توجه ویژه ای نیز به دامپروری سیستماتیک مبذول داشته می شود و به همین دلیل بازار کار رشته دامپزشکی بسیار مناسب است. در میان دامپزشکان هموطنمان نیز تعداد متقاضیان استفاده از فرصت استخدام دامپزشک در آلمان سال به سال رو بیشتر می شود و این عزیزان سعی می کنند با ورود به بازار کار این ابرقدرت اقتصادی، آینده ای روشن برای خود و خانواده شان رقم بزنند. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام دامپزشک در آلمان و همچنین شرایط کار و درآمد دامپزشکان در آلمان بپردازیم.

اما فقط دامپزشکانی که موفق به اخذ مجوز طبابت و اجازه کار در آلمان شوند، می توانند شانس استخدام دامپزشک در آلمان در مراکز مختلف از جمله کلینیک های دامپزشکی این کشور و همچنین اقامت کاری در این کشور از طریق دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشند. در نهایت برای این افراد و خانواده هایشان پس از مدت زمان تعیین شده، شانس اخذ اقامت دائم آلمان و در نتیجه اقامت دائم اروپا را نیز خواهند داشت. اخذ مجوز کار دامپزشکی برای دامپزشکان تحصیل کرده در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به فرآیند معادل سازی وابسته است که البته به سختی پروسه معادل سازی که مشتاقان استخدام پزشک در آلمان باید بگذرانند، نیست.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در دانمارک

 

کاریابی دامپزشکان در آلمان

همانند سایر کشورها، شرط تسلط به زبان و ارائه یک مدرک زبان معتبر برای ورود به بازار کار دامپزشکی در کشور آلمان نیز وجود دارد. افراد متقاضی بهره مندی از فرصت استخدام دامپزشک در آلمان باید برای اخذ مجوز کار طبابت در این کشور مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2 داشته باشند. طبیعی است که به مانند سایر کشورهای دنیا از شرایط کاریابی دامپزشکان در آلمان نیز گذراندن پروسه ارزشیابی مدارک و شرکت در آزمون معادل سازی در این کشور است. زیرا دامپزشکی از رشته های حساس در آلمان و تمامی کشورهای دنیا به شمار می رود و فارغ التحصیلان این رشته در کشورهای دیگر برای کار در آلمان باید صلاحیت خود را به اثبات برسانند و این اثبات صلاحیت علمی بدون موفقیت در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور میسر نمی باشد. افرادی که موفق شوند از آزمون معادل سازی مدارک دامپزشکی در آلمان سربلند بیرون آیند و دوره کوتاه مدت اینترنشیپ یا کارورزی را در سیستم بهداشت و درمان کشور بگذرانند، مدرک یا گواهی اجازه طبابت را از نظام دامپزشکی آلمان دریافت می کنند که با آن می توانند در هر یک از کلینیک های دامپزشکی این کشور مشغول به کار شوند

همواره در سالهای اخیر کشور آلمان با کمبود دامپزشک مواجه بوده است و رشته دامپزشکی از رشته های مورد نیاز این کشور محسوب می شده است. دلایل مختلفی برای این موضوع می‌ توان یافت که اولاً نیروی کار دامپزشکی در کشورهایی با فرصت شغلی بیشتری روبرو هستند که فرهنگ نگه داری حیوانات در منازل در میان مردم آن کشورها بیشتر جا افتاده است. با توجه به اینکه درصد بالایی از مردم آلمان علاقه به نگهداری حیوانات خانگی دارند، بازار کار برای دامپزشکان در این کشور برای ارائه خدمات درمانی بهتر به حیوانات خانگی مردم این کشور بسیار مناسب است. دوما در کشور پیشرفته ای مانند آلمان به دامپروری سیستماتیک توجه خاصی می شود. در واقع در این کشور مانند سایر کشورهای پیشرفته دنیا دامپروری علمی و اصولی برای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم با جدیت تمام دنبال می شود. از این رو در کلیه مراکز پرورش دام در این کشور، از خدمات دامپزشکان بهره گرفته می شود تا پرورش دام با بالاترین کیفیت و تحت بالاترین نظارت ها صورت گیرد. به همین جهت شرایط بازار کار این کشور برای دامپزشکان نسبت به سایر کشورهای جهان مناسب است و فرصت استخدام دامپزشک در آلمان را می‌ توان یکی از بهترین موقعیت ‌های مهاجرت کاری برای متخصصان و فارغ التحصیلان این رشته در کنار فرصت استخدام دامپزشک در استرالیا به حساب آورد.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در سوئیس

از مزایای برنامه کاریابی دامپزشکان در آلمان که برای آنان بسیار جذابیت دارد اخذ کارت آبی اتحادیه اروپاست که در واقع یک مجوز اقامت کاری برای آنان به حساب می آید و دریافت کنندگان آن پس از ۲۱ ماه حضور و فعالیت در کشور آلمان می توانند برای خود و همسر و فرزندانشان اقامت دائم اتحادیه اروپا در کشور آلمان را کسب نمایند. همچنین از ابتدای امر و با حضور دامپزشک در آلمان از این طریق، ویزا برای همراهی همسر و فرزندان صادر می شود. در این برنامه برای مشتاقان استخدام دامپزشک در آلمان هیچ گونه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و هر دامپزشکی که شرایط استفاده از موقعیت کاریابی دامپزشکان در آلمان را داشته باشد می تواند از مزایای برنامه بهره مند گردد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار دامپزشکی به آلمان و سایر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار کار این رشته مناسب است، آماده ارائه خدمات در زمینه مذاکره و اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از موسسات فعال در ابن کشور برای مشتاقان استخدام دامپزشک در آلمان می باشد. همچنین این کاریابی بین المللی راهنمایی های لازم در کلیه مراحل از جمله اخذ ویزای کار آلمان و غیره را نیز ارائه می نماید.

 

درآمد دامپزشکان در آلمان

به طور کلی در کشور آلمان متخصصان اغلب مشاغل درآمدی متناسب با هزینه های زندگی در این کشور دارند و دامپزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به همین جهت است که سال به سال عده مشتاقان کاریابی دامپزشکان در آلمان بیشتر می شود. البته درآمد دامپزشکان در آلمان بسته به ایالتی که در آن مشغول به کار می شوند و همچنین کارفرمایی که آن ها را استخدام می نماید، می تواند متفاوت باشد. همچنین درآمد دامپزشکان در آلمان بر اساس سطح کاری و تخصص آنان نیز متفاوت است. به طور میانگین درآمد دامپزشکان در آلمان حدود 4100 یورو در ماه است، این در حالی است که دامپزشکان با تجربه کاری بالا و همچنین دارای تخصص های بالاتر، به طور میانگین حدود 7 هزار یورو در سال درآمد به دست می آورند.

همچنین بخوانید:  استخدام دامپزشک در سوئد

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.