استخدام داروساز در کانادا

کشور کانادا که بسیاری آن را یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا به حساب می آورند، می ‌تواند یکی از مقاصد مناسب برای کاریابی متخصصان رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان از جمله داروسازان نیز به حساب می آید. البته برای استفاده از فرصت استخدام داروساز در کانادا باید متقاضیان شرایط لازم را داشته و و مراحل تعیین شده را با موفقیت طی کنند تا به آنان مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور اعطا شود. در این مطلب به شرایط کاریابی داروسازان در کانادا اشاره می ‌کنیم.

به منظور استفاده از فرصت استخدام داروساز در کانادا درست همانند استخدام پزشکان در کانادا متقاضیان باید مدارک تحصیلی علوم پزشکی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا به آنان مجوز کار در نظام سلامت این کشور پیشرفته اعطا گردد. به طور کلی سخت گیری ها برای کار متخصصان بخش سلامت در کشورهای مختلف اگر در دانشگاه های آن کشور تحصیل نکرده باشند بسیار زیاد است و نظام سلامت کشور ها ریسک نکرده و به هر فردی اجازه کار در سیستم بهداشت و درمان را بدون اثبات شایستگی های خود نمی دهد. اگر فردی در دانشگاه های کانادا به تحصیل رشته داروسازی پرداخته باشد فارغ از ملیت وی پس از اتمام تحصیلاتش می ‌تواند ویزای کار کانادا و مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را دریافت نماید و بدون هیچ مشکلی در این کشور مشغول به کار شود. فارغ ‌التحصیلان این رشته و همچنین رشته‌ های دیگر بخش سلامت از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و سایر رشته های پیراپزشکی در صورتی که در دانشگاه های سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده باشند، اگر قصد کار در کانادا را داشته باشند حتما باید مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را طی نمایند تا به آنان مجوز کار اعطا گردد. برای طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک داروسازی در کانادا این افراد باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای سازمان داروسازی این کشور ارسال نمایند تا در صورت دریافت تایید اولیه در آزمون گواهی صلاحیت داروسازی کانادا شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن حداقل ۲۰۰۰ ساعت به عنوان کارورز کارکرده یا ۳۶ ماه به تحصل داروسازی در این کشور بپردازند. در این صورت مجوز کار به عنوان یک داروساز در کشور کانادا را دریافت می نمایند. نکته مهم این است که آزمون معادل سازی مدارک داروسازی در کانادا در تمامی استان های این کشور به جز استان کبک به زبان انگلیسی برگزار می ‌شود و متقاضیان کار در این استان ها باید مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل ۷ به طوری که تمامی مهارت های آزمون را نیز نمره حداقل 7 کسب نموده باشند، ارائه نمایند. اما اگر فردی قصد کار در استان کبک را داشته باشد باید مدرک زبان فرانسوی معتبر ارائه نماید.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به قطر

نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که اگر افراد متقاضی استخدام داروساز در کانادا نخواهند در داروخانه ها به عنوان داروساز کار کنند و قصد کار در کارخانجات و شرکت های دارویی کشور کانادا را داشته باشند، می توانند بدون طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور وارد بازار کار کانادا شوند و فقط کافیست از کارفرمایان فعال در این کشور یک جاب آفر دریافت نمایند تا از این طریق ویزای کار کشور کانادا را اخذ نمایند.

 

کاریابی داروسازان در کانادا

به منظور استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در کانادا چه فرد متقاضی قصد داشته باشد در داروخانه ها به عنوان داروساز مشغول به کار شود و چه قصد کار در شرکت ها و کارخانجات دارویی این کشور را داشته باشد، به یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور نیاز دارد. به این منظور متقاضیان باید مدارک تحصیلی، سوابق کاری و مدارک زبان خود را برای کارفرمایان فعال در کانادا ارسال نمایند و درصورتی که شرایط آنان مناسب باشد معمولا از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آورند. در این مصاحبه‌های شغلی، این افراد باید سعی کنند کارفرمایان را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو باید تسلط خود به زبان های انگلیسی یا فرانسوی را بسته به استانی که شرکت در آن قرار دارد و قرار است متقاضی در آن مشغول به کار شود، به خوبی نشان داده و همچنین خود را فردی مسلط به دانش رشته داروسازی نشان دهند. برای این منظور این افراد باید به فنون مصاحبه های شغلی بین المللی و ارتباطات موثر در مذاکرات، آشنایی داشته باشند. متاسفانه بسیاری از هموطنانمان در این زمینه با ضعف‌ هایی مواجه هستند و از این نظر نمی توانند موفقیت چندانی به دست آورند و به همین دلیل استفاده از خدمات یک کاریابی بین‌ المللی می ‌تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به ویژه متخصصان بخش سلامت به کشورهای مختلف دنیا از جمله کانادا آماده ارائه خدمات به ویژه در مورد اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای این عزیزان می باشد.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

 

درآمد داروسازان در کانادا

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، داروسازی یکی از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا بوده و جز ۲۹ شغل پر تقاضا در این کشور به شمار می رود و شرایط بازار کار این رشته در این کشور بسیار مناسب است. علاوه بر این درآمد داروسازان در کانادا نیز بسیار مناسب می باشد و به همین دلیل استقبال از فرصت استخدام داروساز در کانادا سال به سال رو به افزایش است. به طور میانگین درآمد داروسازان در کانادا چیزی حدود ۹۵ هزار دلار کانادا در سال است که البته این رقم بسته به میزان سابقه کار و تجربه افراد و همچنین استانی که در آن مشغول کار هستند و شرایط شرکت یا داروخانه کارفرما می تواند متفاوت باشد. به طور معمول بهترین بازار کار و بیشترین درآمد داروسازان در کانادا در انتاریو، بریتیش کلمبیا و مونترال بوده و به همین جهت بیشتر مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در کانادا مشتاقند در این مناطق این کشور ساکن شده و به کار مشغول شوند. همچنین باید در نظر داشت شرایط کاری داروسازانی که در داروخانه ها مشغول به کار می ‌شوند با داروسازان که در شرکت های دارویی کار می ‌کنند متفاوت است و به همین دلیل درآمد آنان نیز می تواند دارای تفاوت هایی باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در هلند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.