استخدام داروساز در اتریش

یکی از بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا  برای کار و زندگی کشور اتریش می باشد که متخصصان رشته های مختلف به ویژه متخصصان رشته های علوم پزشکی و رشته های مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان اشتیاق زیادی به مهاجرت کاری به آن نشان می دهند. متقاضیان مهاجرت کاری می توانند از فرصت زندگی در چنین کشور پیشرفته ای نیز برخوردار شده و همچنین با درآمد مناسب و شرایط کاری بسیار عالی، زندگی و آینده خوبی برای خود و خانواده شان بسازند. در میان این رشته ها، در میان داروسازان اقبال فراوانی به استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در اتریش دیده می شود. در این مطلب قصد داریم به شرایط استخدام داروساز در اتریش که می تواند برای داروسازان هموطنمان کاربردی باشد.

 

کاریابی داروسازان در اتریش

کلیت شرایط استخدام داروساز در اتریش به مانند شرایط استخدام پزشکان در اتریش و سایر رشته های مرتبط با نظام سلامت از جمله دندانپزشکی، پرستاری، و کلیه رشته‌ های پیراپزشکی در این کشور است. سیستم کار به این صورت است که افرادی که چنین رشته هایی را در دانشگاه های کشور اتریش تحصیل کرده باشند، فارغ از ملیتشان پس از پایان دوره تحصیل، اجازه کار در اتریش را پیدا می ‌کنند و به طی کردن پروسه ارزشیابی مدارک نیازی ندارند. همچنین افرادی که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز این رشته ها را تحصیل کرده اند، به علت اینکه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا استاندارد آموزشی یکسانی برقرار است، برای ورود به بازار کار اتریش به معادل سازی و ارزشیابی مدارک نیازی نخواهند داشت و مستقیما مجوز کار به عنوان داروساز را به دست می آورند. اما افرادی که رشته هایی همچون داروسازی را در کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا از جمله ایران تحصیل کرده اند، برای ورود به بازار کار اتریش حتما باید مدارک تحصیلی خود را برای ارزشیابی ارائه داده و در آزمون معادل سازی مدارک نیز شرکت نمایند. آزمون معادل سازی مدارک داروسازی در اتریش به زبان آلمانی، زبان رسمی این کشور برگزار می گردد و برای موفقیت در آن نیاز به  دانش زبان آلمانی می باشد؛  زیرا در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر شرایط پیراپزشکی، متخصصان باید هم با بیمار و همراهان وی و هم با سایر اعضای کادر درمان و همکاران خود به خوبی ارتباط موثر برقرار کنند و کار در سیستم بهداشت و درمان کشور اتریش که زبان رسمی آن آلمانی است.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در نیوزلند

روال کار معادل سازی مدارک به این صورت است که متقاضیان استخدام داروساز در اتریش در هر یک از ایالت‌ های این کشور که قصد کار و زندگی دارند، باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را به دانشگاه همان ایالت ارسال نمایند و پس از تایید اولیه برای شرکت در آزمون معادل سازی مدارک به همان ایالت وارد شوند و پس از موفقیت در آزمون دوره کارورزی را تحت نظر یک داروساز رجیستر شده در کشور اتریش گذرانده و سپس  مجوز کار به عنوان یک داروساز در داروخانه های کشور اتریش را به دست آورند.

البته باید در نظر داشت امکان استخدام داروساز در اتریش بدون معادل سازی مدارک نیز وجود دارد.  افراد متقاضی کاریابی داروسازان در اتریش در صورتی که قصد کار در داروخانه ها و مراکز درمانی را نداشته باشند و بخواهند در شرکت‌ های پرشمار تولید دارو و مکمل های دارویی در این کشور مشغول به کار شوند، نیازی به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور ندارند و با اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری می توانند مستقیماً وارد این کشور شده و در اتریش مشغول به کار شوند.

به طور کلی دو راه برای ورود به بازار کار اتریش و استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در اتریش وجود دارد. اولین مورد اخذ ویزای جاب سیکر کشور اتریش است که به متقاضیانی که امتیازات لازم را کسب کرده اند، فرصت می دهد در مدت زمان تعیین شده در این کشور کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و سپس اقامتشان تمدید گردد. اما این روش دارای ریسک های خاص خود است و نمی توان زیادآن را روشی مناسب دانست. بلکه بهترین روش برای استفاده از فرصت استخدام داروساز در اتریش مذاکره با کارفرمایان این کشور از کشور مبدا است. به عنوان مثال هموطنان عزیز ما از داخل ایران باید با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان اتریش مذاکره کنند و آنان را به استخدام خود مجاب نمایند. بدین منظور هم باید به دانش داروسازی تسلط کافی داشته باشند و هم به زبان آلمانی و همچنین اصول مذاکرات شغلی در اکوسیستم کسب و کار اتریش آشنایی کافی داشته باشند. اما متاسفانه درصد بالایی از عزیزان این مهارت ها را به اندازه کافی دارا نیستتد و به همین جهت در صورتی که شخصا کار مهاجرت کاری خود را انجام دهند موفقیت خاصی به دست نمی آورند. از این رو بهترین و مطمئن ترین روش، استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی است. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار داروساز به کشورهای مختلف دنیا از جمله اتریش آماده ارائه خدمات از صفر تا صد به هموطنان عزیزمان در زمینه کاریابی داروسازان در اتریش است. مدیریت این کاریابی بین المللی سالها در کشور اتریش ساکن بوده و تجربه تحصیل، کار و زندگی در این کشور موجب شده به شرایط بیزینس های این کشور به خوبی تسلط یابد و با تکیه بر تجربیات گرانبهای اندوخته، چندین پرونده موفق در زمینه اعزام هموطنانمان برای کار در اتریش در رشته های مختلف از جمله داروسازی داشته است. این پرونده های موفق حاصل آشنایی کامل با زیر و بم های اکوسیستم کسب و کار این کشور و شرایط مذاکرات شغلی در آن است. از این رو هموطنان عزیزمان که قصد کار در اتریش دارند می توانند با استفاده از خدمات این کاریابی بین المللی شانس موفقیت پرونده خود را بسیار بالا برند.

همچنین بخوانید:  اعزام کارکنان بخش سلامت به عمان

 

درآمد داروسازان در اتریش

داروسازان با هر ملیتی در صورت به دست آوردن مجوز کار داروسازی در داروخانه های کشور اتریش می توانند از درآمد مناسبی در این کشور برخوردار گردند. آمار رسمی در سال های اخیر نشان می دهد که حداقل درآمد داروسازان در اتریش در صورت کار به عنوان داروساز در داروخانه های این کشور حدود ۲۵۰۰ یورو  درآمد خالص در ماه است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور اروپایی رقمی بسیار مناسب به حساب می آید.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به اتریش و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.