استخدام داروساز در آلمان

  • استخدام داروساز در آلمان
  • کاریابی داروسازان در آلمان

بسیاری از افرادی که برای کار در خارج از کشور تقاضا می دهند، کشور آلمان را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود بر می گزیند که دلایل مختلفی برای این امر می توان ذکر کرد که به برخی از آن ها اشاره می نماییم. اولا کشور آلمان به علت داشتن اقتصادی پویا بیشترین مهاجران را در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا می پذیرد و سیاست‌ های این کشور نیز بر این اساس استوار شده که کمبود نیروی کار متخصص لازم برای ادامه روند توسعه اقتصادی این کشور از طریق امکان ورود اتباع خارجی متخصص جبران گردد. به همین جهت این کشور را برای مهاجرت کاری مقصد ایده ‌آلی می ‌توان به حساب آورد. از طرف دیگر میزان درآمد در این کشور نسبت به هزینه های زندگی بالاتر است و به طور کلی هزینه های زندگی در کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر بوده و زندگی برای مهاجرانی که وارد این کشور می ‌شوند راحت ‌تر است. همچنین بازار کار این کشور برای بسیاری از رشته ها از جمله داروسازی بسیار شرایط خوبی دارد. از این رو بسیاری از متخصصان چنین رشته هایی این کشور را برای ادامه کار خود انتخاب کرده و سعی می کنند در یک فرصت شغلی در این کشور مشغول به کار شود. می دانیم که متخصصان چنین رشته هایی برای کار در سایر کشورها باید مدارک خود را معادل سازی نمایند. فرآیند معادل سازی مدارک رشته های بخش سلامت در کشور آلمان نسبت به سایر کشورهای پیشرفته ساده تر می باشد و این خود یکی از اصلی ترین جذابیت های آلمان برای این افراد به شمار می رود. در این مطلب به شرایط استخدام داروساز در آلمان اشاره می‌ کنیم.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در هلند

مشتاقان کاریابی داروسازان در آلمان می دانند که برای استفاده از فرصت استخدام داروساز در آلمان به مانند سایر کشورها باید فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی داروسازان با موفقیت انجام پذیرد. دلیل این موضوع این است که داروسازی نیز به مانند پزشکی، دندانپزشکی، و رشته های پیراپزشکی رشته های کاملاً حساس به حساب می ‌آید. زیرا این رشته نیز به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها در ارتباط است. کشورها برای اعطای مجوز کار به متخصصان چنین رشته ‌هایی به طور معمول سخت ‌گیری‌ های خاص خود را اعمال می‌ کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ های آلمان بدون در نظر گرفتن تابعیت و ملیتشان، بدون نیاز به فرآیند معادل سازی می توانند پس از تحصیل، ویزای کار دریافت نموده و مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان کشور را نیز اخذ نموده و مشغول به کار شوند. اما برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر دو حالت وجود دارد. اگر فردی رشته داروسازی و سایر رشته های مربوط به علوم پزشکی را در دانشگاه های یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده باشد، بدون مشکل می ‌تواند در آلمان مجوز کار دریافت نماید. اما فارغ التحصیلان دانشگاه‌ های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار در این رشته های حساس در کشور آلمان حتماً باید فرایند معادل سازی مدارک را طی نمایند.

برای ورود به پروسه معادل سازی مدارک در آلمان، حتماً ارائه مدرک زبان آلمانی لازم است. زیرا داروسازان به مانند پزشکان، دندانپزشکان و پیراپزشکان ماهیت رشته طرح کاریشان این است که با بیماران و سایر متخصصان بخش بهداشت و درمان و سلامت در ارتباط باشند. این ارتباط نیاز به تسلط به زبان رسمی آن کشور را به خوبی نشان می‌ دهد. از طرف دیگر فرآیند معادل سازی با آزمون همراه است که این آزمون به زبان آلمانی برگزار می گردد و بدون تسلط به زبان آلمانی نمی توان انتظار موفقیت در این آزمون و اخذ مجوز کار در این کشور را داشت. به همین جهت اولین قدم در مسیر استخدام داروساز در آلمان داشتن تسلط به زبان رسمی این کشور و ارائه مدرک زبان آلمانی است. مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای کار داروسازی در آلمان می ‌تواند در سطح B2 یا C1 باشد که مورد قبول کارفرمایان در این کشور قرار گیرد.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در اتریش

 

کاریابی داروسازان در آلمان

به منظور استفاده از فرصت کاریابی داروسازان در آلمان باید افراد بتوانند یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک کارفرما در کشور آلمان دریافت نمایند. طبیعتاً برای کار در داروخانه های این کشور حتماً معادل سازی مدارک نیز لازم است، اما برای کار در صنایع و شرکت های دارویی این کشور، بعضا نیازی به معادل سازی مدارک داروسازی نیز وجود ندارد و حتی می توان به زبان انگلیسی نیز کار کرد و می دانیم کشور آلمان صاحب بسیاری از شرکت ها و کمپانی های داروسازی بزرگ دنیا می باشد که به تولید دارو و مواد شیمیایی اولیه برای تولید دارو مشغول هستند. به عنوان مثال شرکت بایر از بزرگ ‌ترین شرکت‌های دارویی جهان به شمار می رود که دفتر مرکزی آن در شهر لورکوزن آلمان واقع شده است.

اما بحث اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمای آلمانی خود یک مرحله حساس و در واقع اصلی ‌ترین مرحله پروسه استخدام داروساز در آلمان به شمار می رود. زیرا داروسازان اغلب دارای مهارت و تخصص کافی برای مذاکره و قانع کردن کارفرمای آلمانی جهت استخدام خود نیستند. اینجاست که استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به طور تخصصی به این امر مشغول است ارزش و اهمیت خود را نشان می ‌دهد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سالها تجربه و پرونده‌ های موفق در زمینه اعزام نیروی کار داروساز به آلمان و سایر کشورها و همچنین اعزام نیروی کار در رشته های دیگر به کلیه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آماده ارائه خدمات در زمینه یافتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر و همچنین کمک در زمینه اخذ ویزای کار کشورهای مختلف به ویژه آلمان و اتریش به هموطنان عزیز می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام داروساز در استرالیا

 

درآمد داروسازان در آلمان

داروسازی یکی از ۱۰ شغل پردرآمد در کشور آلمان محسوب شده و به طور دقیق تر در سال ۲۰۱۹ ششمین شغل پردرآمد در این کشور به حساب می آمده است. به طور میانگین درآمد داروسازان در آلمان بین ۹۰ تا ۱۵۰ هزار یورو در سال است که به نسبت سایر کشورهای اروپایی و همچنین نسبت به هزینه های زندگی در خود کشور آلمان، درآمد مناسبی به حساب می آید. البته قطعاً درآمد داروسازان در آلمان بسته به شرایط کارفرما و میزان تخصص و تجربه کاری فرد، می ‌تواند بالاتر یا پایین تر باشد.

 

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.