استخدام حسابدار در آلمان

برخی از رشته ها در اکثر کشورهای دنیا، به ویژه کشورهایی که اقتصاد پر رونقی دارند، از بازار کار بسیار مناسبی برخوردارند. حسابداری یکی از این رشته ها بوده و از پرکاربردترین رشته ها در سراسر دنیا به شمار می رود و به همین علت بسیاری از جوانان که دارای استعداد و علاقه در این زمینه هستند،  همه ساله به تحصیل این رشته می ‌پردازند. در کشور ما نیز بسیاری از جوانان مستعد همه ساله به تحصیل این رشته پرداخته و وارد بازار کار می‌ شوند. اما در میان متخصصان رشته حسابداری نیز مانند متخصصان سایر مشاغل، افراد علاقه مند کار در خارج از کشور بسیار فراوانند. شرایط بازار کار این رشته در کشورهای مختلف به یک اندازه مناسب نیست و هر فردی باید سعی کند بهترین شرایط کاری و درآمدی را در اثر مهاجرت کاری برای خود رقم بزند. یکی از بهترین کشورها که بازار کار مناسبی برای رشته حسابداری دارد، آلمان می باشد. در این کشور که قدرتمندترین و با ثبات ترین اقتصاد قاره اروپا و یکی از قدرت های اقتصادی جهان به شمار می رود، فرصت های شغلی متعددی در زمینه های مختلف برای حسابداران فراهم است و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران مشتاق استفاده از فرصت استخدام حسابدار در آلمان می باشند.

همه ساله لیست مشاغل مورد نیاز آلمان اعلام شده و در سال های اخیر همواره رشته حسابداری در این لیست قرار گرفته است. قرار گرفتن در این لیست بدین معناست که متقاضیان می توانند از فرصت استخدام حسابدار در آلمان بهره مند شده و وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور پیشرفته و صنعتی اتحادیه اروپا شوند.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در استرالیا

دفترداران و حسابدارانی که مسئول نگهداری و تکمیل و ثبت دفاتر مالی هستند، حفظ کنندگان سوابق حساب، ممیزی معاملات مالی و ثبت گردش های تجاری نیز می توانند از فرصت استخدام حسابدار در آلمان برخوردار شوند. با توجه به رونق روز اقزون اقتصاد کشور آلمان و افزایش تاسیس شرکت های بین المللی و استارتاپ های بسیار متعدد در مناطق مختلف این کشور، و با توجه به این موضوع که اکثر کسب و کارها و شرکت ها به حسابدار متخصص و مجرب نیاز دارند، شرایط مهاجرتی برای حسابداران از وضعیت مناسبی برخوردار شده و سال به سال فرصت های شغلی بیشتری برای حسابداران در اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان مهیا می شود.

به طور معمول حسابداران باید برای اخذ ویزای کار کشور آلمان مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل در سطح B2 اخذ کرده و به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. بدون داشتن مدرک زبان آلمانی امکان اخذ ویزای کار کشور آلمان و همچنین جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور ممکن نیست. دیگر مورد مهم در این زمینه، سن افراد می باشد. در سال های اخیر در اغلب موارد افراد نهایتا با 40 سال سن موفق به دریافت جاب آفر و همچنین ویزای کاری کشور آلمان شده اند و معمولا افراد بالای 40 سال شانس چندانی در این زمینه دارا نبوده اند.

کاریابی حسابداران در آلمان

برای افرادی که قصد دارند از فرصت کاریابی حسابداران در آلمان بهره‌ مند شوند، داشتن مدرک دیپلم دبیرستانی و گذراندن دوره تحصیلی در مراکز فنی حرفه ای در زمینه مرتبط با گذراندن دو سال دوره آموزشی در مراکز معتبر یا گذراندن دوره های تحصیلات دانشگاهی رشته حسابداری در دانشگاه های مورد تایید کشور آلمان در نقاط مختلف دنیا، به همراه داشتن چند سال سابقه کاری به عنوان حسابدار امور مالی یا بانکی لازم است.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در انگلیس

متقاضیان استخدام حسابدار در آلمان باید از کشور مبدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال کنند و در صورتی که شرایط آنان برای فرد کارفرما جذاب باشد معمولا از آنها برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. در طول مصاحبه این افراد باید تسلط خود به ریزه کاری های رشته حسابداری و همچنین نرم افزار های مرتبط را به خوبی اثبات کنند و همچنین نشان دهند که به زبان آلمانی تسلط بالایی دارند. در این صورت می‌ توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری را از کارفرمای موردنظر در کشور آلمان دریافت نموده و از این طریق ویزای کار را به دست آورند و وارد این کشور شوند. اما بسیاری از هموطنانمان با تکنیک های مصاحبه های شغلی به ویژه مصاحبه های شغلی بین المللی آشنایی کافی ندارند و به همین جهت نمی ‌توانند کارفرمایان بین‌ المللی را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو برای مشتاقان استفاده از فرصت کاریابی حسابداران در آلمان استفاده از خدمات یک کاریابی بین المللی که به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشور آلمان آشناست می تواند راه ‌گشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار متخصص در رشته های مختلف از جمله حسابداران به کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، استرالیا، کانادا، آمریکا، انگلیس، سوئیس، اتریش و آلمان آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان این زمینه می باشد.

درآمد حسابداران در آلمان

دلایل مختلفی برای استقبال از فرصت استخدام حسابدار در آلمان در میان متخصصان این رشته وجود دارد که از مهم ترین موارد می توان به شرایط مناسب بازار کار این کشور و امنیت شغلی مناسب در اکوسیستم کسب و کار آلمان اشاره نمود. اما شاید اصلی ‌ترین دلیل این موضوع، مناسب بودن درآمد حسابداران در آلمان باشد. حقوق حسابداران در آلمان به نسبت بسیاری از کشورها به ویژه اغلب اعضای اتحادیه اروپا بالاتر است.

همچنین بخوانید:  استخدام حسابدار در کانادا

بازار کار حسابداری در آلمان انواع مشاغل و رتبه های مختلف شغلی را شامل می شود که فعالیت در هر کدام میزان درآمد متفاوتی را به همراه خواهد داشت . به طور کلی می توان گفت که حقوق شغل حسابداری در کشور آلمان به طور میانگین 3500 یورو در ماه است که بیشترین میزان مربوط به حسابدار ارشد و سرپرست حسابداری و کمترین آن کمک حسابدار و یا منشی حسابدار می باشد. درآمد حسابداران در آلمان بسته به سوابق کاری و تجربه شغلی آن ها می ‌تواند بسیار بالا رود. همچنین درآمد حسابداران در آلمان در شهرهای مختلف این کشور نیز متفاوت می باشد. به طور معمول بهترین شهرهای آلمان برای کار در رشته حسابداری عبارتند از: کلن، دوسلدورف، مونیخ، هامبورگ، و لایپزیگ.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.