استخدام آشپز در قطر

کشور قطر در سال های اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری نه ‌تنها برای ایرانیان بلکه برای متخصصان رشته ها و فنون مختلف از سراسر دنیا تبدیل شده است. تکیه بر درآمد های سرشار نفتی موجب شده این کشور کوچک با جمعیت بسیار کم به جاه ‌طلبی‌ های فراوانی از جمله اخذ میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ دست بزند. از این رو این کشور زیرساخت ‌های خود را برای میزبانی از تیم های ورزشی و همچنین طرفداران این تیم ها که به صورت گردشگر وارد این کشور می ‌شوند به شکل قابل لمسی توسعه داده است و به ساخت و توسعه هتل ها، رستوران ها، و اماکن اقامتی و … اهتمام ویژه‌ ای ورزیده است. به همین جهت نیاز به متخصصان فنونی همچون آشپزی نیز در این کشور به وجود آمده که هموطنان عزیزمان نیز می ‌توانند از فرصت استخدام آشپز در قطر با درآمد بالا بهره مند گردند.

این توسعه زیر ساخت ها موجب می شود که پس از اتمام جام جهانی و با شناساندن کشور قطر به عنوان یک قطب توریستی به گردشگران بین المللی، فرصت های شغلی فراوانی برای سال ها در این کشور به وجود آید و متقاضیان استخدام آشپز در قطر نیز بتوانند روی ثبات و امنیت شغلی خود در این کشور حوزه خلیج همیشه فارس حساب ویژه‌ ای باز کند. مشتاقان استفاده از فرصت استخدام آشپز در قطر می ‌توانند در رستوران ‌ها، هتل‌ ها مراکز اقامتی و مراکز تهیه غذای این کشور مشغول به کار شوند. اما بدون آشنایی نسبی با زبان انگلیسی بعید است که بتواند شانسی برای پیدا کردن کار در این کشور داشته باشند. علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی یا حداقل عربی، دیگر مورد از شرایط لازم برای کاریابی آشپزها در قطر، داشتن حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط در رستوران ها، هتل ها و یا مراکز مشابه می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام آشپز در آلمان

کاریابی آشپزها در قطر

متقاضیان استفاده از فرصت کاریابی آشپزها در قطر باید شرایط لازم را داشته و مدارک مستند را برای کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار قطر ارسال نمایند تا از این طریق بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنند. به عنوان مثال داشتن مدارکی چون آشپزی بین المللی، آشپزی ملل مختلفی همچون آشپزی چینی، آشپزی هندی، آشپزی ژاپنی، آشپزی ایتالیایی و …، مدرک شیرینی پزی، مدرک هتلداری و سایر مدارک مرتبط می تواند شانس این افراد را برای استخدام آشپز در قطر بسیار بالا ببرد. همچنین این افراد باید سوابق کاری مرتبط خود را به صورت کتبی و مستدل ارائه نمایند. داشتن مدرک زبان نیز می تواند یک مزیت برای آنان به حساب آید، زیرا اثبات می کند که آنان به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارند و می توانند راحت تر به کار در این کشور مشغول شوند. با ارائه مدارک، کارفرما فرصت دارد که آن ها را بررسی نموده و در صورت لزوم از این افراد برای شرکت در یک مصاحبه شغلی دعوت کند که معمولا به صورت آنلاین برگزار می ‌شود. در مصاحبه شغلی نیز این افراد باید تسلط خود را به رشته آشپزی و همچنین مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی به خوبی نشان دهند تا کارفرما را به استخدام خود و اعطای یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری مجاب نمایند. با داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری، این افراد می ‌توانند ویزای کار دریافت نموده و وارد بازار کار قطر شوند.

اما همین بحث اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری بزرگ ترین مشکل پیش‌ روی هموطنان عزیزمان در پروسه کاریابی آشپزها در قطر می باشد. زیرا اکثر آنان با فنون مصاحبه های شغلی و به ویژه مصاحبه ‌های کاری بین المللی آشنایی کافی ندارند و نمی ‌توانند کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. از این رو استفاده از خدمات و راهنمایی‌ های یک کاریابی بین‌ المللی می ‌تواند برای آنان راهگشا باشد. کاریابی بین المللی پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار در زمینه‌ های مختلف از جمله اعزام آشپز به کشورهای مختلف دنیا، آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد.

همچنین بخوانید:  استخدام آشپز در آلمان

درآمد آشپز در قطر

به طور کلی سطح درآمدها در کشور قطر بسیار بالاست و در این کشور ثروتمند منطقه خاورمیانه می توان بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی و کشورهایی که به طو مرسوم به کشورهای مهاجرپذیر دنیا شهرت پیدا کرده اند، به درآمد دست پیدا کرد. به عنوان مثال افرادی که مشتاق استفاده از فرصت استخدام آشپز در آلمان هستند، بیشتر به کیفیت زندگی و استانداردهای بالای زندگی در این کشور پیشرفته اروپایی فکر می‌ کنند و به همین علت این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود برمی گزینند. اما اگر افراد، بیشتر به سطح درآمد فکر کنند، قطعا برای آنها فرصت استخدام آشپز در قطر گزینه ای بهتر می باشد. زیرا علاوه بر بالاتر بودن سطح درآمد در قطر نسبت به آلمان، مالیات بر درآمد در کشور آلمان بسیار بالاست و در مقابل اکثر مشاغل در کشور قطر از مالیات بر درآمد معاف هستند. درآمد آشپز در قطر بسته به شرایط کارفرما و اینکه فرد در چه هتل و یا رستورانی مشغول به کار می شود بستگی دارد. همچنین داشتن مهارت های مرتبط با آشپزی نیز می ‌تواند در تعیین درآمد آشپز در قطر موثر باشد.

کاریابی بین المللی پرگاس پارس آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اعزام نیروی کار به قطر و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره کاریابی بین المللی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایید:

021-88662247

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.